„Luni voi semna contractul de asistenta juridica, pentru circa 300 de clienti ai BCR. Totodata, lista clientilor Volksbank cu care voi semna in curand a fost limitata de asemenea la aproximativ 300 de persoane, din cauza ca s-ar depasi anumite limite de gestionare administrativa a unui eventual proces”, a declarat avocatul Gheorghe Piperea, citat de Mediafax.
El a precizat ca va exista o incercare de negociere, iar daca aceasta va esua atunci se va ajunge la proces.
Piperea a spus ca plangerile clientilor nu au nicio legatura cu Ordonanta de Urgenta 50 privind creditele de consum, ci cu unele clauze, considerate abuzive, care incalca legi mai vechi.
„De exemplu, in unele contracte dobanda este variabila si stabilita in functie de indicele de referinta al bancii, afisat doar la sediul institutiei. O lege din anul 2000 stabileste ca clauzele opace, confuze, care depind de banca sunt nule”, a spus avocatul.
Totodata, el spera ca bancile vor fi suficient de responsabile si atente astfel incat sa se evite procesele, care ar fi „un cosmar” pentru toata lumea.
„Astfel de procese prezinta un risc reputational pentru banca si sistemul bancar in totalitate”, a apreciat avocatul.
Clientii Volksbank sunt primii care au inceput o ampla ofensiva impotriva bancii, prin organizarea in grupuri pe internet unde discuta despre problemele pe care le intampina in relatia cu institutia de credit. Ulterior, exemplul lor a fost urmat de clienti ai BCR, Bancpost, Raiffeisen si Banca Transilvania.