In 2009, asiguratorul a subscris prime de 2,7 milioane euro.
„Pentru acest an, ne propunem un volum de prime de 5-6 milioane euro, iar pe termen mediu, in 3-4 ani, sa ajungem la 15 milioane euro”, a declarat Anca Babaneata, deputy CEO al Platinum.
Societatea se va axa pe produsele non-auto.
„Spre deosebire de inceputurile companiei, in care business-ul a fost bazat pe produse predominant auto, observand trendul pietii atat in 2008 cat si in 2009, am decis sa construim un portofoliu cu focus pe produse de asigurare non-auto”, a spus Efraim Naimer, CEO Platinum.
Compania se concentreaza astfel pe oferirea de produse si servicii de asigurari generale, altele decat asigurari auto.
„Nu pierdem din vedere piata asigurarilor auto, vom ramane intr-un contact minimal care sa ne permita sa ii luam pulsul, dar asteptam ca aceasta piata, care inca detine o pondere majora din intreaga piata a asigurarilor – peste 75% – sa se stabilizeze si sa ajunga la normalitate”, a precizat Naimer.
Acesta a adaugat ca piata de asigurari romaneasca experimenteaza o perioada convulsiva, datorata in principal pierderilor incrementale inregistrate de asiguratori, provenind in principal din asigurarile auto.
„Romania are cel mai neprofitabil segment de asigurari generale din Europa Centrala si de Est. Rata combinata (rata daunei si costurile de achizitie – n.r.) tehnica a businessului local auto a fost de 127% in 2008 si presupun ca va ramane cel putin la fel in 2009”, a mai spus directorul asiguratorului.
Compania isi propune ca in 2010 sa continue dezvoltarea de produse de asigurare pentru a-si completa portofoliul.
„Foarte probabil, datorita naturii pietii, principalele categorii de asigurari, dupa cele auto, vor ramane asigurarile de proprietati si asigurarile de raspunderi civile fata de terti. Am identificat o piata insuficient acoperita atat pe zona corporate – a IMM-urilor, cat si in zona de persoane fizice”, a precizat Anca Babaneata.
Ea a mentionat ca Platinum intentioneaza sa promoveze produsele actuale, precum si noi produse pentru care compania a primit, saptamana trecuta, licenta de practicare de la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), cum ar fi: asigurari navale si maritime, asigurari de aviatie, asigurari de credite si garantii, performance bonds, dar si asigurari medicale si altele.
Pentru clientii corporatisti, fie ca e vorba de IMM-uri sau societati mai mari, Platinum a creat produse dedicate unor segmente de business.
In luna octombrie a anului trecut, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a aprobat preluarea Clal Romania de catre un grup de investitori privati, iar in februarie 2010, arbitrul asigurarilor a aprobat noul nume al companiei de asigurari.
Platinum Romania este o companie de asigurari generale cu capital privat, infiintata in septembrie 2009, prin achizitia Clal Romania. Actionar principal, cu aproape 100%, este compania Vienna Intrenational Holding, unul dintre actionari fiind si Efraim Naimer, CEO-ul societatii.
Compania este unul din principalii membri fondatori ai Pool-ului de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID), participand cu 15% la capitalul social al PAID, cota maxima de participare permisa de lege.
Oficialii asiguratorului au precizat ca portofoliul de clienti ai Clal este administrat in continuare de Platinum Asigurari – Reasigurari, si nu a fost transferat catre Omniasig Insurance Goup.