Afacerile PostMaster au fost in 2011 de 9,9 milioane de euro, conform unui comunicat emis
marti. Compania, infiintata
in 2007, face parte incepand cu anul trecut din grupul Austrian Post Group.
„Asteptam cu
interes anul 2013 si liberalizarea pietei serviciilor postale. Suntem pregatiti
sa concuram cu Posta Romana pe aproximativ 80% din teritoriu, acoperind 95% din
populatie”, a declarat managing parner PostMaster, Mihai Preotescu.
Piata de servicii
postale este impartita in functie de reglementarile in vigoare. Segmentul de
piata de peste 50 gr. este extrem de
fragmentat, inregistrandu-se o aglomerare de companii. In ceea ce priveste distributia sub 50 gr.
este un segment unde Posta Romana are monopol, dar care este extrem de distorsionat
de catre companiile private care incalca Legea nr.642/2002 privind serviciile
postale, conform ultimelor informari realizate de catre ANCOM cu privire la
amenzile acordate operatorilor privati, se arata in acelasi comunicat.
Principalele doua
zone de business in care activeaza PostMaster sunt distributia neadresata a
cataloagelor publicitare si de informare, reprezentand cel mai important
instrument de marketing direct pentru industriile de larg consum, si servicii
postale- distributie adresata, segment care se asteapta sa aiba schimbari
semnificative odata cu liberalizarea pietei in 2013.
Totodata,
compania ofera servicii de GeoMarketing (care permit reprezentarea grafica a repartizarii
clientilor pe zone si diferite caracteristici cum ar fi venitul si preferintele
de consum) si de gestiune a bazelor de date.
Compania estimeaza piata
de materiale neadresate la un volum de aproximativ 800 de milioane de
cataloage, brosuri sau alte informari anual. Dintre acestea ea opereaza 60%,
adica aproximativ 500 de milioane de livrari.