Povestea de succes a femeii selectate din 1.500 de candidați să fie noul director al BERD pentru România. Victoria Zinchuk este femeia ce a reușit să se facă remarcată în lumea afacerilor și finanțelor. Fiind pasionată de aceste domenii, a reușit să obțină o diplomă în domeniul bancar încă de la vârsta de 15 ani. A devenit bancher, iar această meserie a purtat-o prin diverse țări europene, unde a lucrat pentru diverse instituții financiare.
În 2002 s-a alăturat echipei BERD, după ce a fost selectată din 1.500 de candidați. Începând de toamna trecută conduce operațiunile locale ale BERD.
Citește și Ce produse prezente pe rafturile magazinelor din România sunt complet interzise în alte țări
„Concursul pentru o bursă în Marea Britanie ca parte a masterului meu, finanţată de UE, mi-a schimbat viaţa la mijlocul anilor ’90. La scurt timp după ce m-am întors din Marea Britanie, am fost angajată de o bancă locală din Kiev. Un an mai târziu, viaţa m-a dus la Paris şi apoi la Londra, unde am locuit 20 de ani.
Prin urmare, ar fi corect să spun că Londra şi Marea Britanie au jucat un rol esenţial în dezvoltarea mea personală şi profesională”, ne-a împărtăşit Victoria Zinchuk, director BERD pentru România, despre începuturile carierei sale în lumea finanţelor. De-a lungul timpului, povesteşte că a avut mai multe locuri de muncă la instituţii financiare din Marea Britanie, înainte de a se alătura BERD în 2002, fiind unul dintre cei zece tineri bancheri de succes care au fost selectaţi dintre 1.500 de persoane care au aplicat pentru un program internaţional de profesionişti condus de Bancă la acea vreme.
Ca parte a acestui program, a avut ocazia să lucreze la biroul BERD din Bucureşti în 2003, experienţă care a avut un impact profund asupra carierei sale viitoare, deoarece atunci a decis că într-o bună zi va conduce birourile BERD în ţările în care instituţia îşi desfăşura operaţiunile. „În calitate de bancher, am avut o experienţă vastă acoperind multe sectoare, în timp ce am iniţiat, structurat şi implementat tranzacţii de investiţii printr-o varietate de instrumente (împrumuturi, capitaluri proprii, cvasi-capitaluri proprii, tranzacţii sindicalizate complexe şi instrumente de partajare a riscului).
De asemenea, am dobândit o experienţă vastă în elaborarea şi implementarea de politici în diferite sectoare din Croaţia, Ucraina, Maroc şi regiunea Caucaz, cu experienţă practică de succes în conducerea dialogului privind politicile publice, dezvoltarea şi implementarea strategiilor sectoriale şi de ţară, precum şi reprezentarea BERD în relaţia cu autorităţile guvernamentale, omologii de afaceri şi mass-media.” Per total, a acumulat, până în prezent, aproape trei decenii de experienţă de lucru, dintre care aproape un deceniu în roluri de management/leadership în echipa BERD, în cadrul căreia activează de mai bine de 20 de ani, „şi nu am regretat niciodată că m-am alăturat acestei instituţii sau că am ales să petrec o mare parte a carierei într-un mediu atât de dinamic, extrem de stimulant şi multicultural”, a povestit Victoria Zinchuk pentru Businessmagazin.
N-a fost un parcurs ușor, dar a crezut întotdeauna în visul său și s-a bucurat de fiecare experiență trăită fiindcă a învățat în mod constant. „Ceea ce contează cu adevărat este să dăm 100% în tot ceea ce credem cu adevărat, să acţionăm cu integritate şi intenţii bune şi să continuăm să visăm, chiar dacă ştim că nu toate visele noastre pot deveni realitate. Una dintre cele mai importante lecţii pe care le-am învăţat până acum este că oamenii nu îşi vor aminti ceea ce ai spus, oamenii nu îşi vor aminti ce ai făcut, dar îşi vor aminti cum i-ai făcut să se simtă.”
Trecând prin tot felul de experiențe profesionale și poziții, Victoria Zinchuk a descoperit că cel mai mult îi place să lucreze cu tinerii și să-i ajute să se dezvolte. „Sunt convinsă că, făcând oamenii să fie apreciaţi, sprijiniţi şi, de asemenea, împuternicindu-i să ia decizii, managerii pot obţine cele mai bune şi de durată rezultate pentru organizaţiile lor. Acest lucru are ca rezultat, de asemenea, un nivel ridicat de implicare şi o rotaţie scăzută a personalului.”
Mentoratul este extrem de important, nu numai pentru profesioniști, ci și pentru tinerii care își urmează studiile.
„Îndrumarea şi sprijinul adecvat la începutul carierei cuiva sunt esenţiale pentru a depăşi provocările şi pentru a accelera dezvoltarea profesională. Tinerii se simt adesea nesiguri, mai ales la începutul carierei, iar mentorii pot juca un rol cheie. Genul mentorilor nu este important, dar este foarte important să-i ai în viaţa ta. Este posibil ca unii dintre cei mai mari lideri ai lumii să nu fi reuşit fără o mână de ajutor pe parcurs. Ştiaţi că Maica Tereza a avut un mentor? Sau că Steve Jobs l-a îndrumat pe Mark Zuckerberg? Christian Dior l-a îndrumat pe Yves Saint Laurent. Michelle Obama l-a îndrumat pe Barack Obama când era asociat la firma de avocatură în care lucra. Aceştia sunt oameni pe care îi cunoaştem, despre care ne-am aştepta să fie autosuficienţi şi să nu aibă nevoie de nimeni altcineva. Dacă ei au beneficiat de mentorat, noi de ce nu am face-o?”, a explicat ea.