De altfel, perioada cea mai intensa din punct de vedere al constructiilor si amenajarilor, care se intinde din martie pana in octombrie, aduce si cele mai mari vanzari pentru magazinele grupului, parchetul laminat, gresia si mobilierul fiind printre cele mai cautate produse.
In ceea ce priveste materialele de constructii, romanii achizitioneaza in special adezivi, gresie, faianta, gleturi, polistiren expandat si extrudat, tigla, vata minerala si placi gipscarton.
„Vanzarile pe categorii de produse fluctueaza in functie de sezon, perioada de varf pentru constructii si amenajari (martie-octombrie) fiind cea mai activa din acest punct de vedere. Vara, romanii cheltuie de 3 – 4 ori mai mult pe materialele de constructie pentru interior si exterior, fata de perioada de iarna. Pretul, calitatea produselor, dar si ofertele existente la momentul respectiv pe piata sunt cei mai importanti factori care influenteaza decizia de cumparare“, spune Cornelia Gheorghe, director de achizitii Praktiker Romania.
Incepand din luna septembrie, produsele care se vand cel mai bine sunt cele destinate amenajarilor interioare si decoratiunilor, in timp ce, in sezonul rece, romanii achizitioneaza, pe langa produse de incalzire (sobe, seminee, centrale, radiatoare), mobilier si accesorii.
Conform reprezentantilor Praktiker Romania, jumatate din vanzarile anuale de produse pentru gradinarit se inregistreaza in perioada aprilie-iulie, cele mai solicitate articole fiind mobilierul de gradina, pavilioanele, balansoarele si motocultivatoarele, masinile de tuns iarba, trimerele si uneltele de gradina. De asemenea, in perioada mai-iulie, o pondere ridicata in vanzari o au piscinele si accesoriile aferente.
In prezent, Praktiker are 27 magazine in 23 de orase din tara.