„Vom continua si in 2008 extinderea retelei de magazine de tip do-it-yourself si vom avea cel putin cinci noi deschideri. Investitia medie pentru o unitate variaza intre 8-10 milioane euro”, au declarat miercuri reprezentantii Praktiker Romania, potrivit NewsIn.
Ei au mai spus ca Praktiker Romania intentioneaza sa devina filiala internationala a grupului german cu cele mai mari vanzari.
Compania opereaza o retea de 20 de magazine, situate in 17 orase din tara. Vanzarile totale raportate pentru 2007 au fost de 251,4 milioane euro, in crestere cu 63,6% fata de vanzarile din 2006.
„Principala noastra tinta pentru urmatorul interval de 2 ani ramane extinderea retelei la peste 30 de magazine. Rezultatele anului trecut sunt un suport foarte important pentru continuarea expansiunii”, a declarat Guenter Vosskaemper, directorul general al Praktiker Romania.
Compania a deschis anul trecut 4 magazine, la Galati, Targoviste, Timisoara (al doilea din oras) si Iasi, si a marit suprafata de vanzare pentru magazinele din Bucuresti-Militari, Cluj-Napoca si Timisoara (prima unitate). Cele 20 de unitati Praktiker din tara insumeaza un spatiu de vanzare de peste 130.000 metri patrati.
Fondat in 1978, grupul german detine peste 400 de magazine in 9 tari din Europa – Germania, Romania, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia, Luxemburg si Ucraina. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 articole pentru casa si gradina – materiale de constructii, decoratiuni pentru interior si exterior, accesorii sanitare, articole de mobilier, unelte, produse electronice si electrocasnice, articole pentru amenajarea si intretinerea gradinii.
Numarul angajatilor Praktiker depaseste 20.000, din care peste 8.000 lucreaza in companiile infiintate in afara Germaniei.
Grupul a raportat anul trecut, la nivel global, vanzari nete de 3,945 miliarde euro, in crestere cu 24,8 % fata de anul anterior. Profitul brut a crescut in 2007 cu 29,3%, pana la 1,274 miliarde euro.
In 2008, Praktiker va continua planul de extindere in afara Germaniei, prin deschiderea a 15 pana la 20 de noi magazine si prin pregatirea intrarii in acest an pe o noua piata, Albania.