„Reducerea substantiala a activitatilor de constructie va afecta o vasta majoritate a angajatilor care vor intra in somaj tehnic. Numarul maxim de 2.300 de angajati reprezinta aproximativ intreg personalul implicat in proiect”, au spus reprezentantii Bechtel.
Conform legii, pe durata somajului tehnic, salariatii beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75 % din salariul de baza. De asemenea, in aceasta perioada salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.
Proiectul Autostrada Transilvania reprezinta o autostrada cu patru benzi, cu o lungime de 415 km, ce porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la Oradea, la granita cu Ungaria.
Autostrada va traversa intreaga Transilvanie de la sud-est la nord-vest, trecand pe langa urmatoarele orase: Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea.
Aliniamentul va incepe de langa Brasov, oras cu o altitudine de aproape 600 de metri, va parcurge podisul Transilvaniei la o altitudine de 300-400 de metri, dupa care va ocoli pe la nord Carpatii Apuseni, pentru ca in final sa coboare in campia Crisanei la o altitudine de aproximativ 130 de metri.
Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi din Turcia. Autostrada Transilvania este cel de-al patrulea proiect derulat de catre Bechtel si Enka.
Autostrada Transilvania este in acest moment cel mai mare proiect de infrastructura din Europa, conform Bechtel.