„Intr-o luna de zile, vom deschide
si primul oficiu franciza – un oficiu in care Posta Romana
introduce know-how-ul, brandul si isi presteaza anumite servicii in
colaborare cu un alt partener care, la randul sau, isi presteaza
serviciile lui. Prin conjunctura celor doua tipuri de servicii, se
doreste o sporire a veniturilor atat in ceea ce priveste serviciile
postale, cat si serviciile partenerului”, a spus Smeeianu.
Potrivit sefului CNPR, in prezent se
poarta discutii cu o serie de parteneri, gen farmacii sau retaileri.
„Avem discutii cu o serie de
parteneri, gen farmacii, retaileri. Prin oficiile franciza vom oferi
servicii in functie de locatie. Daca un oficiu va fi intr-o farmacie,
de exemplu, nu vom presta distributie de pensii. Nu are rost sa
aglomeram farmaciile cu astfel de servicii. Daca ele vor fi in zone
mic urbane sau rurale, vom face toate tipurile de servicii postale”,
a mentionat directorul general al CNPR, citat de Agerpres.
La inceputul lunii august,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/posta-romana-pregateste-introducerea-de-servicii-financiar-bancare-si-lansarea-sistemului-de-franciza-92466/]Posta
Romana anunta ca intentioneaza sa introduca[/url] servicii
financiar-bancare si un sistem de franciza, un astfel de proiect
fiind prezentat in perioada 6 august – 6 septembrie 2013
institutiilor din domeniu interesate.
Luni, CNPR a inaugurat un nou ghiseu
dedicat operatiunilor de tip business, dupa o investitie de
180.000 lei. Ghiseul, aflat in incinta Oficiului Postal 39 din Piata
Iancului, face parte din strategia Postei privind dezvoltarea
comerciala.
Conform oficialilor companiei, pana la
sfarsitul anului vor mai fi modernizate maximum patru oficii postale,
dintr-un total de 45 (41 in tara, si patru in Bucuresti).
In data de 11 septembrie 2013, Guvernul
a adoptat o Hotarare prin care datoriile Postei Romane la bugetul de
stat, in valoare de 242,5 milioane de lei, pot fi convertite in
actiuni.
Privatizarea CNPR se realizeaza prin
metoda majorarii de capital social prin aport de capital privat, prin
dobandirea de catre un nou investitor a unui pachet de actiuni
reprezentand 51% din capitalul social al companiei, inclusiv cel
rezultat ca urmare a conversiei in actiuni a creantelor statului fata
de companie, in masura realizarii acesteia, daca este cazul, in
cadrul unei operatiuni de majorare de capital prin emisiune de noi
actiuni.
Noile actiuni emise se ofera spre
subscriere investitorului selectat, in vederea dobandirii cotei de
51% din capitalul social, precum si actionarului existent –
Societatea Comerciala ”Fondul Proprietatea”, in vederea mentinerii
cotei sale de participatie la capitalul social al companiei prin
exercitarea dreptului de preferinta in conditiile legii.
Cheltuielile pentru pregatirea si
realizarea privatizarii companiei includ si cheltuielile legate de
realizarea conversiei, cheltuielile cu remunerarea comisiei de
evaluare si selectare a consultantului, a comisiei de pregatire si
monitorizare a procesului de privatizare si a comisiei de negociere
si selectie a investitorului pentru intreaga activitate desfasurata
si vor fi suportate de CNPR.
Executivul a decis, la sfarsitul lunii
mai 2013, prelungirea cu 180 de zile a termenului de privatizare a
Postei Romane, avand in vedere ca niciun potential investitor nu a
achizitionat caietul de sarcini la privatizarea companiei pana la
data de 28 mai 2013.
Peste 50 de potentiali investitori din
Europa, Asia si SUA, dar si reprezentanti ai administratiilor postale
internationale si fondurilor romanesti si internationale de
investitii, au purtat discutii cu reprezentantii CNPR, dar niciunul
nu a achizitionat caietul de sarcini in termenul stabilit, arata
Ministerul pentru Societatea Informationala la vremea respectiva.
Posta Romana este lider pe piata
serviciilor postale in Romania, are o cifra de afaceri anuala de
peste 1,2 miliarde lei si opereaza printr-o retea de peste 5.600 de
oficii postale cu acoperire nationala.
Citeste si: Posta Romana va vinde
asigurari din ianuarie 2014