Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat, miercuri, contractul de proiectare si executie, cu consortiul Impressa Pizzarotti – Tirena Scavi, castigatoarea licitatiei pentru proiectarea si constructia tronsonului Bucuresti-Moara Vlasiei, cu o lungime de 19,5 kilometri, finantat din fonduri bugetare.
Contractul va incepe insa abia dupa ce Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va reusi sa exproprieze cele 156,3 hectare necesare constructiei, o afacere ce va costa statul roman 27 de milioane de euro, iar constructorul va depune garantia de buna executie.
Consortiul italian a fost declarat castigator al licitatiei pentru constructia primului tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov dupa ce comisia de licitatie a respins o contestatiei depusa de unul dintre constructori, pe motiv ca nu este intemeiata. La licitatie au participat 7 companii de constructii.
CNADNR a anuntat, tot miercuri, ca asteapta pana pe 25 iunie ofertele pentru studiul de fundamentare a concesionarii tronsoanelor Comarnic – Predeal (36,2 km.) si Predeal – Brasov (21,2 km.) ale autostrazii Bucuresti-Brasov. Castigatorii licitatiilor vor fi anuntati pana la sfarsitul anului si vor primi o concesiune pe 30 de ani.
Autostrada Bucuresti-Brasov ar putea fi finalizata in 2012
Autostrada Bucuresti-Brasov, va avea o lungime totala de 173,3 kilometri si ar putea fi finalizata in 2012. Autostrada va avea o latime totala cuprinsa intre 23,50 de metri in zona de munte si 26-28 de metri la campie (carosabil, banda de urgenta, acostamente, banda de separare a sensurilor).
Din cauza reliefului accidentat, mai ales din cea de-a doua parte a traseului, vor fi construite 43 de poduri peste sau langa cursuri de apa (unul dintre ele, langa Campina, va avea circa 900 de metri), 14 viaducte peste vai si nu mai putin de 18 tuneluri, cu o lungime totala de 2,6 km. Autostrada va traversa 19 pasaje peste calea ferata si 55 de pasaje peste drumuri nationale, judetene si comunale.