Concurenta acerba
– Concurenta pentru cota de piata este din ce in ce mai acerba in piata asigurarilor. Acest lucru va fi benefic pentru romani, in condiitiile in care asiguratorii vor oferi acoperiri mai bune, flexibilitate in negociere si eventuale reduceri de costuri pentru a-si creste afacerile. RCA-ul este cel mai vizibil exemplu, dar reducerile exista pe mai multe clase.
Brokerii, intr-o postura avantajoasa – Clientii au o nevoie crescuta de consultanta in asigurari si de negociere pe aceasta piata, astfel nivelul de intermediere in asigurari va creste. Au aparut brokeri specializati pe segmente (corporate/ retail), industrii sau chiar forme de distributie (brokeri de asigurari online).
Noi tipuri de Casco – Industria auto este acum mult mai constienta de nevoia de a genera venituri in segmentul post-vanzare si urmaresc lansarea de produse Casco special negociate pentru clientii lor. Au aparut deja cateva produse cobrand Casco (alaturarea brandului auto cu cel ala asiguratorului sau brokerului, n.r.).
Asigurarile de malpraxis – Asigurarile de raspundere profesionala au inregistrat o evolutie pozitiva in ultima perioada, iar interesul clientilor este si el crescut. Expunerea mediatica a cazurilor de malpraxis ajuta la constientizarea riscurilor.
„O posibila crestere a actiunilor in judecata impotriva medicilor ar putea genera o schimbare a atitudinii medicilor fata de aceasta polita”, sunt de parere reprezentantii Marsh.
Energia, un avant pentru piata asigurarilor – Investitiile in sectorul energetic, in special in energie regenerabila, va genera venituri aditionale pentru brokerii si asiguratorii care vor putea sa ofere solutii pentru riscurile complexe cu care se confrunta aceasta indutrie.
Beneficiile pentru angajati – Companiile sunt in proces de analiza si reorganizare a beneficiilor pentru angajati cu scopul de a le eficientiza. Sunt preferate beneficiile ce pot fi deductibile, precum asigurarile de santate.
Asigurari online – Romanii sunt acum mai dispusi sa cumpere asigurari online, iar brokerii si asiguratorii au dezvoltat solutii de comert online in acest sens. In 2011 numarul jucatorilor care vor vinde online va creste, la fel si volumul intermediat.
Asigurari de locuinte – Odata cu aparitia politei obligatorii de asigurare a locuintei, asiguratorii au un vehicul de vanzare prin care pot promova asigurarea facultativa.
Un nou retail de asigurari – Retailerii au inceput sa vanda asigurari. Dupa asigurarea telefonului mobil, asigurarea impotriva somajului, urmeaza garantia extinsa la bunurile electrocasnice.
Asigurarea de credit comercial – Odata cu aparitia crizei economice asigurarea de credit comercial a devenit foarte tentanta pentru clienti. Anterior, asiguratorii au fost foarte reticenti in a subscrie acest risc, dar acum conditiile de asigurare sunt mai flexibile, iar interesul clientilor este inca la cote inalte. In 2011, cererea se intalneste cu oferta pe piata asigurarilor de credit comercial.
Marsh, unul dintre cei mai mari brokeri in asigurari si consultanta de risc la nivel international, are peste 24.000 de angajati si ofera servicii clientilor din peste 100 de tari.
Conform ultimelor date oficiale, Marsh Romania a intermediat in 2009 asigurari in valoare de circa 200 milioane de lei, nivel apropiat de cel inregistrat in anul anterior.
Piata asigurarilor din Romania a incheiat primele noua luni din 2010 cu un volum de prime brute subscrise de 6,315 miliarde de lei, in scadere cu 5,05% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor provizorii publicate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).