Rezultatele
studiului confirmă tendința de maturizare a pieței plăților
electronice, relevând că 97% dintre cei care efectuează plăți cu
cardul zilnic sau o dată la două-trei zile, fac acest lucru pentru
cumpărăturile curente. Tehnologia contactless începe să intre tot
mai mult în rutina consumatorilor, 15% dintre respondenți afirmând
că plătesc contactless.
Principalul motiv
pentru care românii aleg să utilizeze cardul pentru plata
cumpărăturilor în magazine este faptul că, în acest fel, nu
trebuie să mai poarte numerar asupra lor, au răspuns trei din patru
posesori de carduri (75%), în timp ce aproape jumătate (49%)
apreciază timpul economisit la cumpărături, când plătesc cu
cardul.
Studiul a arătat că
gradul de educație financiară în România nu este motivul
principal atunci când cumpărătorii aleg să plătească în
numerar, în detrimentul cardului. În general, românii nu plătesc
cu cardul atunci când comercianții nu le oferă această
posibilitate, 50% dintre respondenți spunând că acesta este
principalul motiv atunci când nu folosesc cardul la cumpărături.
Doar 1% dintre respondenții de toate vârstele au motivat că nu
știu să plătească prin intermediul cardului, în timp ce 65%
dintre cei întrebați aleg plata cu cardul datorită ușurinței în
utilizare.
[img=6618]Cosmin Vladimirescu[/img]
„Plata cu cardul
este un gest obișnuit în țările europene, precum a arunca gunoiul
la coș sau a recicla pentru a proteja mediul și ne bucurăm să
vedem că și în România ea începe să fie normalitatea și nu
excepția. Acest studiu ne arată că eforturile MasterCard de
educare financiară dau rezultate și că românii au început să
înțeleagă avantajele plății cu cardul, atât în ceea ce
privește simplitatea, cât și siguranța și comoditatea. Noi vom
continua proiectele de educație financiară și parteneriatele
strategice cu stakeholderi precum Guvernul Romȃniei și
ANPCPPSR-InfoCons, pentru a stimula și a face mai ușoară folosirea
cardului, contribuind astfel la albirea economiei și la un mediu de
business mai sănătos,” a declarat
Cosmin Vladimirescu, general manager, România, MasterCard.
Studiul a mai arătat
că 60% din totalul respondenților incluși în studiul MasterCard
preferă să utilizeze cardul pentru plata facturilor. Dintre
aceștia, doar 12% se deplasează la Kiosk-urile dedicate plăților
facturilor, în timp ce majoritatea aleg să realizeze plata
facturilor online, prin completarea datelor cardului într-un
formular.
Studiul a cercetat
și modul în care sunt percepute plățile online cu cardul. Astfel,
principalele avantaje ale plății online cu cardul constau, pentru
52% dintre respondenți, în timpul economisit, precum și
comoditatea utilizării cardului la plată. Totodată, 51% dintre
utilizatorii de carduri apreciază că, plătind online cu cardul,
pot face cumpărături de oriunde și oricând doresc.
Un rezultat
interesant al studiului a arătat că bărbații sunt mai deschiși
plăților online cu cardul, 58% dintre aceștia obișnuind să
efectueze plățile astfel, spre deosebire de 48%, în rândul
femeilor. Acest lucru este parțial determinat și de faptul că
acestea preferă, într-o măsură semnificativ mai mare decât
bărbații, să vadă produsele înainte de a le plăti.
Studiul se bazează
pe un sondaj Omnibus realizat în zona urbană de iSense Solutions,
pentru MasterCard.