Astfel, in cursa a mai ramas Grup Feroviar Roman, companie detinuta
de Gruia Stoica si Vasile Didila.
“Decizia luata de ‘Transferoviar
Grup’ si de asociatul ‘Donau Finanz GMBH & Co KG’, de a stopa
demersurile pentru achizitionarea pachetului majoritar al CFR Marfa,
reprezinta o decizie personala, insa cred ca era mai bine sa se
retraga de la bun inceput. Reprezentantii firmelor trebuia sa-si dea
seama ca termenele din procesul de privatizare sunt foarte scurte si
ca nu exista suficient timp pentru analizarea volumului total de
informatii”, a afirmat Iulica Mantescu pentru Agerpres.
Potrivit
acestuia, privatizarea CFR Marfa – daca are loc – ar trebui sa fie
declarata drept o privatizare esuata.
“Din punctul meu de
vedere, privatizarea CFR Marfa – chiar daca va avea loc – ar
trebui sa fie declarata drept o privatizare esuata, urmand
sa fie reluata ulterior, in alte termene si conditii. Prin
privatizarea CFR si CFR Marfa, ar rezulta un super-monopol privat in
procent de 83%, iar in aceste conditii trebuie sa vedem care este
punctul de vedere al Oficiului Concurentei si al Comisiei Europene”,
a mai spus Iulica Mantescu.
Transferoviar Grup, in asociere
cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis sa stopeze demersurile de
achizitionare a pachetului majoritar al CFR Marfa si isi rezerva,
totodata, dreptul de a constesta procedura de privatizare.
„Transferoviar Grup, in asociere cu Donau Finanz GMBH &
Co KG, a decis sa stopeze demersurile pentru achizitionarea
pachetului majoritar al CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a
contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate.
Asocierea formata din Transferoviar Grup si Donau Finanz a mobilizat
importante resurse umane si financiare, atat interne (personal de
conducere si executie), cat si externe (consultanti, avocati) pentru
a se incadra in termenele impuse de Ministerul Transporturilor, in
calitate de institutie publica implicata in procesul de privatizare”,
se arata intr-un comunicat al companiei.
Compania a depus la
Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare, dar acestea
au fost respinse, “in ciuda standardelor europene in materie de
privatizari care impun acordarea unui termen de minim doua luni
pentru realizarea de catre potentialii investitori a propriei
evaluari”.
„Termenele rezonabile sunt de altfel singura
modalitate de asigurare a egalitatii de tratament a investitorilor,
care poate compensa gradul diferit de cunoastere a situatiei CFR
Marfa. in consecinta, astazi, 19 iunie 2013, suntem pusi in situatia
de a nu depune oferta angajanta in cadrul procesului de privatizare a
CFR Marfa. in acelasi timp, vom incepe sa analizam alternativele
legale disponibile pentru protejarea intereselor noastre economice in
Romania”, se mentioneaza in comunicat.
Miercuri, pana la ora
12:00, era ultima zi in care investitorii ramasi in cursa pentru
privatizarea CFR Marfa, respectiv Grup Feroviar Roman si Asocierea
Transferoviar Grup & Donau Finanz GMBH, urmau sa depuna
documentele de participare la licitatia cu oferta in plic.
Privatizarea CFR Marfa se realizeaza printr-o procedura de
vanzare de actiuni prin metode combinate cu criterii de
precalificare, constand in negociere pe baza de oferte preliminare si
neangajante, urmata de licitatie cu oferta in plic pentru un pachet
majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
Procesul
de privatizare se realizeaza in conformitate cu Ordonanta de Urgenta
nr. 88/1997 cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr.
137/2002 cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararea
Guvernului nr. 577/2002 cu modificarile si completarile ulterioare si
Hotararea Guvernului nr.46/2013.
Aceasta este a doua
tentativa de privatizare a CFR Marfa dupa ce, intr-o prima faza,
toate ofertele au fost respinse pentru ca, potrivit ministrului
Transporturilor, erau incomplete.
Dupa ce si a doua oara
aceiasi trei investitori au depus oferte pentru CFR Marfa – Grup
Feroviar Roman, Asocierea Transferoviar Grup & Donau Finanz GmbH
si compania americana OmniTRAX – si au ajuns pe „Lista scurta”,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/privatizarea-cfr-marfa-doar-doi-investitori-din-trei-au-mai-ramas-in-cursa-90354/]doar
doi au ramas, ulterior, in cursa[/url].
Ulterior, americanii
de la OmniTRAX au anuntat depunerea unei contestatii la procesul de
privatizare a CFR Marfa, solicitand suspendarea acestuia pana la
rezolvarea acesteia.
Grup Feroviar Roman, companie detinuta
de Gruia Stoica si Vasile Didila, este o societate cu capital social
integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de
marfuri si servicii conexe transportului feroviar. GFR exploateaza un
parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. in asociere cu CFR
Marfa in societatea Rolling Stock, GFR a inregistrat, in 2012, un
profit de 4,5 milioane euro.
Transferoviar Grup este o
companie infiintata in 2003, al carei obiect de activitate este
asigurarea serviciilor de transport/logistica feroviara si manevra
feroviara de marfa, gestionarea de infrastructura feroviara,
constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi. De asemenea, prin
accesarea de fonduri europene, societatea este implicata in
dezvoltarea infrastructurii feroviare private, in acest moment avand
in executie terminalul de containere din Aiud. Societatea activeaza
atat pe piata din Romania cat si la nivel international.
Donau-Finanz GmbH Austria este un fond de investitii din
Austria, fondat in 1957, administrand active de peste 2 miliarde de
euro in domenii cum ar fi managementul activelor, investitii, fuziuni
si achizitii, restructurari, dezvoltare rezidentiala. Donau-Finanz
este calificat in faza finala a procesului de privatizare a unitatii
de transport de marfa a Cailor Ferate Bulgare (BDZ) – BDZ Freight
Services.
OmniTRAX este una dintre cele mai mari companii
private de cai ferate din America de Nord, potrivit propriei pagini
de Internet.