Sistemele de la Banca Transilvania au picat, iar clienții nu pot face plăți și nici nu pot verifica soldul contului. Angajații băncii cu aproximativ trei milioane de clienți au confirmat existența acestor probleme, dar nu au venit cu detalii.
Clienții care apelează Banca Transilvania prin telefon sau prin alte canale de comunicare sunt nevoiți să aștepte zeci de minute, unii chiar și mai bine de o oră. Se întâmplă acest lucru în condițiile în care cele două aplicații de bază ale băncii, BT Pay și BT 24, fără care nu sunt posibile tranzacții (având în vedere că ghișeele sunt închise de la ora 17) au picat de cel puțin două ore.
Un angajat al Băncii Transilvania a confirmat aceste probleme și a spus că în acest moment se lucrează la remediere. ”Da, sistemele sunt nefuncționale. Se lucrează la remediere. Nu știm când se va rezolva”, a spus el pentru Economica. Angajatul nu a spus dacă e vorba de un atac informatic. Cardurile sunt funcționale.
Banca Transilvania a făcut un anunț legat de aceste probleme, însă pentru perioada 22-24 ianuarie 2023.
„Banca Transilvania își testează sistemele informatice în perioada 22 – 24 ianuarie, iar în nopțile de 22/23 ianuarie și 23/24 ianuarie, timp de aproximativ trei ore/noapte, în intervalul 00.00 – 03.00:
BT24 și NeoBT nu vor funcționa;
Cardurile și BT Pay vor funcționa cu intermitențe.
Banca a ales să realizeze testările noaptea și într-o perioadă cu zile nelucrătoare, când numărul de tranzacții este mai mic, așa încât disconfortul clienților să fie cât mai redus.
O astfel de testare a sistemelor IT este obligatorie în domeniul bancar și trebuie realizată anual. Diferă de mentenanțe, care au loc de mai multe ori pe an și sunt actualizări IT necesare pentru a întreține și îmbunătăți infrastructura hardware și software BT. Ambele au însă legătură cu performanța de funcționare IT, cu siguranța și securitatea datelor și banilor clienților”.
Detalii de contact: