Strauss Coffee BV
are ca actionari Grupul Strauss (74,9%) si TPG Capital (25,1%).
Marca „Amigo”
este cunoscuta pe piata din Romania din 1982, in timp ajungand sa fie
comercializata si in alte tari din zona.
Amigo a fost
evaluata la o cifra neta de afaceri de aproximativ 12,5 millioane de
dolari in 2012, iar cota sa de piata, in volum, este estimata la
aproximativ 1,8% din piata de cafea din Romania.
Partile asteapta
validarea tranzactiei de catre Consiliului Concurentei.
Strauss Coffee va
plati 20 millione de dolari pentru achizitia marcilor, a domeniilor
si a drepturilor exclusive de a folosi formula „Amigo” in
Romania si Bulgaria. Astfel, Strauss Coffee va deveni proprietarul
unic al brandului in aceste tari.
Strauss
Coffee este prezent pe piata din Romania din 1994 si este cunoscut
mai ales prin marca „Doncafé” (in 2012, cota de piata, in volum,
a fost estimata la aproximatv 22% din piata de cafea).
„Strauss Coffee,
prin Strauss Romania, intentioneaza sa continue sa dezvolte marca
Amigo in regiune”, a anuntat Tomer Harpaz, manager interimar al
Strauss Coffee.
Strauss Coffee este
un jucator global pe piata de cafea, cu vanzari anuale de peste 1
miliard de dolari. Compania are in portofoliu marci locale de cafea
si ocupa pozitii de top in pietele in care isi desfasoara
activitatea, cum sunt Israel, Brazilia, Polonia, Romania, Serbia,
Rusia si Ucraina. Gama de produse a companiei include toate
categoriile de cafea, inclusiv cafea solubila, cafea prajita si
macinata, cappuccino si espresso, dar si alte produse complementare.
De asemenea, compania ofera solutii pentru piata Away-from-Home.
Strauss Coffee are
14 unitati
de productie in intreaga lume si peste 6.000 de angajati.