„Investitia planificata pentru 2012 este de 4 milioane euro. Aceasta suma se va indrepta catre imbunatatirea sistemului de distributie si a liniilor de imbuteliere, modernizarea sistemului informatic precum si investitii operationale in materiale care sa asigure cresterea vizibilitatii produselor noastre pe piata”, a declarat Hezy Ovadia (foto), presedintele companiei.
In plus, o parte din investitie va fi directionata catre protectia mediului.
In ceea ce priveste alte planuri pentru 2012, Hezy Ovadia a declarat ca producatorul de bere isi propune sa castige cota de piata prin obtinerea unor rezultate superioare pe segmentele pe care activeaza si prin consolidarea pozitiei pe segmentele de bauturi racoritoare si apa minerala.
„Consideram ca vom reusi sa evoluam pe acest trend pozitiv prin investitii constante in marketing, cresterea gradului de prezenta a produselor noastre pe piata si eficientizarea intregului lant de activitati prin care produsele ajung la consumatori”, a spus Ovadia.
Compania a inregistrat in 2011 o crestere de 6% in volum a vanzarilor cumulate pe cele trei piete pe care este prezenta – bere, bauturi racoritoare si apa minerala -, fata de anul 2010. Aceasta se traduce la nivelul cifrei de afaceri a companiei printr-o majorare de 8% fata de anul anterior.
Rezultatele inregistrate se datoreaza in special cresterii cu 7% in volum a vanzarilor de bere si a cresterii cu 46% fata de anul anterior a brand-ului Bilbor pe segmentul apelor minerale.
Cota de piata a URBB pe segmentul bere a crescut in 2011, ajungand la aproximativ 11%, conform estimarilor companiei.
Vanzarile de bere au reprezentat 83% din totalul volumului de vanzari la nivel de companie, iar marcile de bere din portofoliu cu cele mai mari cresteri procentuale inregistrate in 2011 sunt Skol si Tuborg.
Exportul a continuat sa creasca si in 2011, depasind cu 40% volumul din anul precedent si reprezentand peste 3% din vanzarile de bere ale companiei.
Brandul Carlsberg, care s-a repozitionat in 2011 la nivel international, a inregistrat rezultate de vanzari similare cu cele din anul precedent, in conditiile scaderii segmentului de bere super-premium. Ca urmare a repozitionarii si noii strategii de comunicare a brandului, a doua jumatate a anului 2011 a adus o crestere procentuala de peste 10% fata de anul anterior.
Piata bauturilor necarbonatate a continuat sa fie puternic impactata de criza economica, inregistrand si in 2011 scaderi de peste 10%, in special pe segmentele juice & nectar. Marca Granini, lider in domeniul calitatii si imaginii, a crescut cu 13% volumul de vanzari juice & nectar, insa a inregistrat scaderi in volumul de still drinks, categorie cu pondere de aproximativ 80% in vanzarile Granini in Romania.
Apa minerala Bilbor, cel mai nou produs in portofoliul URBB, isi consolideaza pozitia pe piata apelor minerale, inregistrand in 2011 o crestere a volumului cu 46%. In totalul volumului de vanzari Bilbor in 2011, 44% reprezinta apa minerala carbonatata, iar 56% varianta necarbonatata, in acord cu tendintele pietei.
URBB este unul dintre cei mai mari producatori de bauturi de pe piata locala, fiind prezent pe piata berii, a bauturilor racoritoare si pe cea a apelor minerale. Portofoliul companiei cuprinde marci ca Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness si Kilkenny, Granini pe piata bauturilor racoritoare, precum si recenta lansata marca de apa minerala Bilbor.