„Consideram ca, pana in 2011, vom asista la o scumpire cu 30% in medie, a mobilei in Romania, poate chiar mai mare pentru produsele care implica mai multa manopera, cum ar fi mobilierul din lemn masiv”, au declarat reprezentanti ai companiei de profil Mobexpert, citati de NewsIn.
„Costurile cu materii prime si costurile cu forta de munca au crescut constant in ultimii ani. Estimarile noastre arata ca pana in 2011, costurile cu forta de munca aproape se vor dubla, iar costul materiei prime va cunoaste o crestere anuala de aproximativ 10%. Aceste cresteri se vor reflecta obligatoriu in pretul mobilei de pe piata romaneasca”, au adaugat reprezentantii Mobexpert.
Piata romaneasca de mobilier inregistreaza un ritm anual de crestere de 10-15%. Valoarea pietei interne de mobila din Romania a atins anul trecut 1,150 miliarde euro, iar preturile produselor finite de mobilier au crescut, potrivit estimarilor Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania (APMR).
„Este o realitate faptul ca piata produselor realizate in industria mobilei este liberalizata de mai multi ani, iar din ianuarie 2007, Romania este membra a Uniunii Europene. Ca urmare, piata nemaifiind controlata, putem anticipa ca se va scumpi mobila. Totusi, oferta si consumul produselor de mobila se afla in crestere de la un an la altul”, a declarat Aurel Rizea, presedintele executiv al APMR.
Acesta a adaugat ca scumpirea mobilei va fi determinata de modificarea elementelor care detin ponderi importante in structura costurilor. „Salariile personalului din industria mobilei au fost deja majorate cu 20%, iar preturile materiilor prime si tarifele utilitatilor (energie electrica, gaze naturale, combustibili, apa, etc) au crescut simtitor sau sunt in curs de majorare. In aceste conditii, apreciem ca si preturile produselor finite de mobilier vor inregistra o anumita crestere”, a mai spus presedintele APMR.
Dan Sucu, presedintele companiei Mobexpert, considera ca numarul crescut de proiecte imobiliare va duce, la cresterea vanzarilor produselor de mobilier.
„Dezvoltarea proiectelor imobiliare are si ea un impact semnificativ asupra dimensiunii pietei, iar acest lucru, corelat cu cresterea puterii de cumparare si definirea clasei de mijloc, va duce la cresterea vanzarilor, dar si la o definire mai accentuata a categoriilor de cumparatori care vor opta pentru oferte compatibile cu stilul lor de viata”, a declarat Dan Sucu pentru DailyBusiness.