Cea mai mare companie romaneasca a anuntat ca rezultatele au fost influentate pozitiv de pretul favorabil al titeiului si de managementul optimizat al costurilor.
Pe fondul recesiunii, productia de hidrocarburi a scazut cu 4% fata de T1/09, iar vanzarile totale din marketing au scazut cu 22%, in timp ce vanzarile consolidate de gaze au crescut cu 5%; marjele de rafinare au revenit fata de valorile scazute din T4/09, dar marjele la distilatele medii s-au mentinut la un nivel redus.
„In primul trimestru al anului 2010 am reusit sa continuam imbunatatirea constanta a rezultatelor noastre, in pofida mediului de activitate dificil, in care efectele obisnuite ale sezonalitatii au fost amplificate de recesiunea economica”, a declarat Mariana Gheorghe, directorul general executiv al OMV Petrom.
Petrom estimeaza ca 2010 va ramane foarte volatil si ca evolutia financiara a companiei va fi influentata de pretul titeiului, marjele de rafinare si cursul de schimb.
„Pentru a asigura dezvoltarea durabila a activitatii noastre, vom continua programul amplu de investitii, axate, in proportie de 50%, pe E&P, urmarind, totodata, implementarea in timp util a majorarii capitalului social, pentru care am primit autorizarea din partea actionarilor pe data de 29 aprilie 2010.”, a mai spus managerul Petrom, intr-un comunicat de presa, dat vineri publicitatii.
Profitul net al OMV a crescut de 5,1 ori in primele trei luni, pana la 456 mil. euro, in vreme ce vanzarile grupului austriac au avansat cu 23%, pana la 5,28 mld. euro, fata de aceeasi perioada a anului trecut.