Venitul net bancar a ajuns la 1,636 miliarde lei (387 mil. euro), cu aproape 17% mai mare decat la 30 iunie 2008, iar profitul brut din exploatare a inregistrat o crestere de 19,4 % fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 919 milioane lei (217 mil. euro).
Totalul activelor bancii se ridica, la sfarsitul lunii iunie 2009, la 49,5 miliarde lei (11,7 miliarde euro), nivel apropiat celui inregistrat la sfarsitul anului trecut.
„Primul semestru al anului 2009 s-a caracterizat printr-o incetinire marcata a cererii de credite si printr-o crestere accentuata a riscurilor atat in ceea ce priveste clientela persoane fizice, cat si clientela IMM. Aceasta situatie demonstreaza amploarea recesiunii resimtita in primul semestru”, a declarat Patrick Gelin, presedintele – director general al BRD – Groupe Societe Generale.
Volumul total al creditelor acordate clientelei este de 32,2 miliarde lei (7,6 mld. euro), cu 11 % mai mare fata de 30 iunie 2008. Creditele pentru persoane fizice au ajuns la 15,8 miliarde lei (3,7 mld. euro), in crestere cu 10,5%, in timp ce creditele acordate clientelei de persoane juridice au crescut cu 11,5 %, pana la 16,4 miliarde lei (3,9 mld. euro).
Depozitele clientelei au ajuns la sfarsitul primului semestru al anului 2009 la 29,1 miliarde lei (6,9 mld. euro), se arata in comunicat.
Costul net al riscului a crescut, dar ramane mult inferior mediei sistemului bancar romanesc. Astfel, costul net al riscului a crescut la 408 milioane lei (96 mil. euro) de la 151 milioane lei (41 mil. euro) in primul semestru din 2008.
Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul primului semestru de 22,3 %, in timp ce raportul cost/venituri s-a mentinut la un nivel de 43,8 %.
BRD SocGen avea, la sfarsitul lunii iunie 2009, 2,6 milioane de clienti.
Banca a emis 2,2 milioane de carduri si opereaza o retea de 1.400 de bancomate (ATM-uri) si 20 000 de terminale electronice instalate la comercianti (POS-uri).