In primele trei luni ale acestui an, Generali Asigurari a afisat vanzari totale de 120,1 milioane lei (28,15 mil. euro), in crestere cu 11% fata de T1 2008, conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS).
„In primele trei luni am reusit sa obtinem rezultate cu adevarat performante in ceea ce priveste subscrierile, mai ales tinand cont de contextul economic dificil, ce se reflecta si asupra pietei romanesti de asigurari”, a declarat Marie Kovarova, director general al Generali Asigurari.
Pe segmentul asigurarilor de viata, Generali Asigurari a inregistrat in perioada ianuarie-martie 2009 un volum de prime brute subscrise de 23,8 milioane lei (5,58 mil. euro), cu 17,5% mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Din portofoliul de asigurari de viata, un procent de 67% este reprezentat de asigurarile individuale, in valoare de 15,8 milioane lei (3,7 mil. euro, in crestere cu 7,5%, iar 33% de asigurarile de grup – 7,9 milioane lei (1,85 mil. euro). Acestea au crescut cu 44% in T1 fata de T1 2008.
In cadrul segmentului de asigurari individuale, asigurarile unit-linked au prezentat cea mai buna evolutie, afisand o crestere anuala de 67%, pana la 4,3 milioane lei (circa 1 mil. euro), se arata in comunicat.
Pe segmentul asigurarilor generale, volumul de prime brute subscrise a ajuns la 96,4 milioane lei (22,6 mil. euro), cu 9,5% mai mult comparativ cu primul trimestru al anului anterior, cand a fost de 87,9 milioane lei (23,75 mil. euro).
Din aceasta categorie, cele mai mari cresteri le-au inregistrat asigurarile de raspundere civila generala (+90%), RCA si Carte Verde (+66%) si asigurarile de daune la proprietati (+38%).
In 2009, compania se concentreaza pe asigurarile de viata
„Anul acesta ne concentram in mod special pe asigurarile de viata si pe segmentele non-auto, asigurari generale retail si corporate, fara a neglija insa celelalte linii de business, pe care ni le dorim in crestere”, a spus Marie Kovarova.
Aceasta a adaugat ca Generali Asigurari va continua politica de lucru adoptata anul trecut, si anume subscrierea prudenta pe toate categoriile de produse si imbunatatirea continua a ratei daunalitatii.
„Aceste practici sunt valabile si atent monitorizate in toate cele patru entitati ale Grupului Generali PPF Holding in Romania: Generali Asigurari, Ardaf, RAI si Generali Fonduri de Pensii. Desi functioneaza ca entitati independente, impartasesc o filosofie comuna de lucru, in vederea imbunatatirii performantei si eficientei fiecareia dintre companii”, a explicat Kovarova, coordonatorul entitatilor Generali PPF Holding in Romania.
In primul trimestru al anului 2009, Grupul Generali a avut o crestere totala afacerilor de 0,3%, comparativ cu perioada similara a anului 2008, ajungand la 18,5 miliarde euro.
Asigurarile generale au evoluat cu 3,4%, pana la 6,6 miliarde euro, iar valoarea primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor de viata a fost de 11,9 miliarde euro, in usoara scadere fata de anul trecut (-1.4%).