Metro, cel mai mare retailer din Germania si un barometru pentru starea economica a acestei tari, a afisat castiguri inainte de taxe si dobanzi (EBIT) in valoare de 152 milioane euro (238 milioane dolari), potrivit NewsIn.
Vanzarile au avansat in primul trimestru cu 7,3%, la 15,63 miliarde euro. „Metro a inceput anul financiar 2008 cu succes. Principalii sustinatori ai cresterii, Metro Cash & Carry, Media Markt si Saturn, ca si Real, au contribuit semnificativ la dezvoltarea afacerii”, a declarat Eckhard Cordes, directorul executiv al grupului.
La nivelul diviziei internationale, principalul motor de crestere al Metro, vanzarile au crescut in primul trimestru cu 12,1%, la 9,3 miliarde euro. Cota vanzarilor internationale a crescut de la 57,2% in 2007, la 59,8%.
In Europa de Vest, excluzand Germania, vanzarile au crescut in primul trimestru cu 4,8%, la 4,8 miliarde euro. In aceeasi perioada, vanzarile din Europa de Est au continuat sa avanseze semnificativ, cu 21,6%, la 3,9 miliarde euro. De asemenea, vanzarile din Africa si Asia au avansat cu 17,2%, la 600 milioane euro.
Reteaua de magazine a fost extinsa in continuare, prin punerea in functiune a 17 noi magazine dintre care 10 au fost deschise sub marca Media Markt si Saturn.
Pentru anul 2008, grupul estimeaza o crestere a vanzarilor de peste 6%. Metro urmareste sa deschida circa 40 de noi magazine Metro Cash & Carry pe an, peste 70 de magazine Media Markt si Saturn si aproximativ 15 hzpermarketuri Real.
Profitul operational inainte de elementele exceptionale este estimat sa avanseze cu 6-8%.