In aceeasi perioada, afacerile companiei au crescut cu 34%, pana la 92 milioane lei (25,77 mil. euro).
„Cresterea cifrei de afaceri s-a datorat maririi volumului de vanzari, dar si majorarilor de pret datorate cresterilor inregistrate la materia prima”, a afirmat Alin Giurea.
„Cresterea profitului este rezultatul evolutiei vanzarilor de produse pozitionate pe segmentul up-mainstream si premium, dar si o consecinta a programului de reducere a costurilor, implementat incepand cu a doua jumatate a anului 2007”, a mai spus presedintele Pambac.
Cele mai mari volume de vanzari le-au realizat brand-urile Pambac si Grania, iar cea mai buna dinamica din punct de vedere a cresterilor, a fost realizata de pastele premium Flavora, pastele Gata, amelioratorii Superfort, produsele congelate si specialitatile de panificatie.
„O parte insemnata din venituri au fost realizate si de cele 15 magazine proprii pe care Pambac le detine in Bacau. Pe langa volumul important de vanzari realizat pentru produsele proprii pe acest canal, reteaua de magazine Pambac reprezinta si primul loc in care sunt testate produsele noi prin programe pilot, inainte de lansarea la nivel national”, a adaugat Giurea
Pentru anul 2008, Pambac a programat investitii in consolidarea brandurilor existente si cresterea productiei, atat organic cat si prin achizitii, marirea capacitatii logistice in Bacau si in tara.
„In anul 2007, Pambac a investit peste 4,6 milioane euro (rate card) in campaniile de comunicare”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Tatiana Visoiu, directorul de marketing al companiei.
„Pentru acest an, vom aloca un buget de comunicare care se va ridica la aproximativ aceeasi valoare cu cea inregistrata in 2007, dar pe total bugetul de marketing va creste cu peste 50% prin cresterea sumelor investite in trade marketing si promovarea vanzarilor pentru produsele Pambac pe tot lantul de distributie”, a mai spus Visoiu.
Pambac estimeaza afaceri de 58 mil. euro in 2008
Compania estimeaza pentru intreg anul 2008 o cifra de afaceri de 206 milioane lei (peste 58 mil. euro), cu peste 27% mai mult fata de afacerile inregistrate in anul anterior si un profit de 8 milioane lei (circa 2,26 mil. euro), potrivit presedintelui Pambac.
Anul trecut, compania a realizat afaceri in valoare de 162 milioane lei (aproximativ 49 mil. euro) si un profit de 5,3 milioane lei (1,6 mil. euro).
La inceputul lunii septembrie, compania va lansa primul punct de vanzare a produselor de patiserie congelata Pambac, in regim de produs copt in fata consumatorului.
„Este un alt canal pe care ne propunem sa vindem patiseria congelata Pambac. Deocamdata, clientii cumpara aceste produse pentru a le coace in gospodariile proprii”, a mentionat Alin Giurea.
La finele lunii iulie, compania a lansat Toastul Multicereale Pambac cu Omega3 un produs nou adaptat trendului ascendant inregistrat de segmentul produselor speciale cu beneficii pentru sanatate.
Pambac detine in acest moment pozitia de lider pe piata nationala de paste fainoase (24%) si pe piata locala de panificatie (70%), locul 3 pe piata de faina (14%) si locul 5 pe piata de malai (8%), potrivit reprezentantilor companiei.
Printre marcile detinute de Pambac se afla Flavora, Grania, Gata, Pambac, Ador, K7 si Superfort.