Prevederile proiectului sunt aplicabile atat administratorilor de fonduri de pensii private si fondurilor de pensii private pe care le administreaza, cat si agentilor de marketing autorizati in sistemul pensiilor private, a anuntat luni CSSPP.
Conform proiectului de norma, acestia vor avea obligatia sa intocmeasca, sa stabileasca si sa aplice politici, proceduri, mecanisme si masuri adecvate in materie de cunoastere a clientelei, de raportare, de pastrare a evidentelor, de control intern, evaluare si gestionare a riscurilor.
Politicile si procedurile de cunoastere a clientelei va trebui sa includa: proceduri de identificare si monitorizare permanenta a clientilor, proceduri de monitorizare a operatiunilor derulate de clienti pentru a detecta tranzactiile neobisnuite si cele suspecte, modalitati de intocmire si pastrare a evidentelor corespunzatoare, precum si a accesului la acestea.
Totodata, trebuie puse la punct modalitati de verificare a modului de implementare a politicilor si procedurilor elaborate si de evaluare a eficientei acestora. Conform proiectului, trebuie totodata stabilite standarde pentru angajare si programe de pregatire a personalului in domeniul cunoasterii clientelei dar si proceduri de raportare atat interna, cat si catre autoritatile competente.
Totodata, administratorii si agentii de marketing trebuie sa raporteze, catre CSSPP si Oficiul National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor – ONPCSB, in cel mult 10 zile, operatiunile cu sume in numerar, in lei sau valuta, a caror limita minima o reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni.
Administratorii si agentii de marketing vor avea obligatia sa desemneze una sau mai multe persoane cu responsabilitati in aplicarea prevederilor legale referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, conform proiectului normativ. Proiectul se afla in prezent in dezbatere publica.