„La nivelul pieței este greu să se înregistreze schimbări majore, însă, în
cazul nostru, observăm o tendință de
apreciere a consumului de soiuri românești. Putem spune că la Senator Wine soiurile
100% românești au avut o creștere de 15% în 2015, față de anul precedent.
Obiectivul nostru pentru 2016 este să păstrăm procentul de creștere pe aceste
game și chiar să-l maximizăm. Dealtfel, suntem singurii producători de pe piață
care au dedicat o gamă întreagă soiurilor 100% românești, sub numele Monșer,
ceea ce presupune și un efort consistent de marketizare pe care îl facem
constant de mai mult de doi ani „, precizează George Neacșu, director Senator Wine.
Compania a reunit în gama Monșer nu mai
puțin de 10 soiuri 100% românești, unele dintre acestea fiind foarte rare cum
ar fi Băbeasca Neagră, Zghihara, Busuioaca de Bohotin sau Băbeasca Gri.
De altfel, în România Senator Wine este singurul producător care cultivă și
vinifică Băbeasca Gri.
„Românii încep să își
aprecieze din ce în ce mai mult vinurile tradiționale. În plus, nici străinii
nu se lasă mai prejos. La toate târgurile internaționale la care am participat
cu soiurile românești am surprins de fiecare dată vizitatorii, iar asta arată
că putem concura oricând și oriunde, fără emoție, cu vinurile din soiuri
internaționale. O altă certificare vine din China unde vindem constant de doi
ani, chinezii fiind mari amatori de Băbească Neagră și de Fetească Neagră”,
explică George Neacșu.
Senator Wine a trimis la export în 2015 peste
800.000 de sticle de vin în China, Rusia, Japonia și Canada.
„În 2016 ne vom lărgi focusul și pe alte
piețe, în prezent aflându-ne în diverse faze de tatonare. Vorbim despre Coreea
de Sud, țările Benelux și Marea Britanie. În 2016 ne așteptăm să depășim
1.200.000 de sticle la export. Am fi atins și în 2015 această cifră, însă
comenzile pe care le așteptam pentru a ajunge la acest nivel au sosit spre
finalul anului din Rusia, iar livrările le-am făcut în ianuarie 2016″, mai
precizează George Neacșu.
În Federația Rusă Senator Wine furnizează
vinuri pentru unul din cele mai importante lanțuri de retail , rețeaua X5 ,
care deține în jur de 5000 de magazine.
În România compania este prezentă
în 80% din rețelele de retail, intenția fiind ca în 2016 să acopere în
totalitate și această piață.
Senator Wine cultivă în acest moment peste 800
de hectare de viță de vie, dintre care 250 de hectare sunt reprezentare de
plantația ecologică de la Însurăței, județul Brăila.
Aceasta este cea mai mare
plantație de acest tip din sud-estul Europei și una dintre cele mai mari la
nivelul întregului continent.
Vinul organic ocupă o pondere de aproximativ
25-30% din producția actuală totală a Senator Wine. Luând în calcul faptul că
podgoria BIO de la Însurăței este încă tânără și nu a ajuns la capacitatea sa
maximă, se preconizează ca această pondere să crească în următorii ani.
Tendințele pieței de vinuri organice arată deschiderea mai mare a
consumatorilor față de anii trecuți, compania înregistrând vânzări cu
aproximativ 10% mai mari pe acest segment față de 2014.
Senator Wine a încheiat 2015 cu o cifră de
afaceri de aproximativ 15,6 milioane de lei, în creștere cu 20% față de 2014.
Senator Wine expolatează podgorii în trei zone ale țării: la Huși, Vrancea și
Însurăței. Compania are un portofoliu ce include șapte game de vin.
Cea mai
importantă gamă pentru piața din România este Monșer, cu 10 soiuri 100%
românești. Acestei game i se adaugă Omnia (bio) și Suav pentru zona de retail.
Pentru HoReCa au fost dezvoltate vinurile din gamele Varius, Glia, Hereditas și
cupajele Senator Private Collection.