Compania romaneasca de curierat de nisa Sameday Courier a dezvolat, in spatiul autohton, serviciul de livrare in aceeasi zi atat in tara, cat si in strainatate.
„Cu toate ca se observa o nevoie ascendenta pentru livrarile cat mai rapide, acest trend este [b]temperat de perioada economica mai putin fasta din present[/b], accentul pe costuri al clientilor fiind foarte accentuat. Totusi, multi dintre acestia realizeaza gradual ca cel mai important nu este pretul livrarii, ci ‘total cost of ownership’ din cadrul achizitiilor, a declarant Octavian Badescu.
El a adaugat ca, de asemenea, la nivel mondial, se observa faptul ca nu mai este suficient sa oferi cea mai buna calitate la cel mai bun pret, ci este necesar ca aceastea sa fie incadrate de „cel mai scurt timp posibil”.
„Astfel, factorul ‘”timp’ devine un diferentiator relevant. Din aceasta perspectiva, un pret in mod normal mai ridicat al unei livrari rapide este compensat si chiar devansat de beneficiile aduse de un timp redus de livrare. Acesta este, de fapt, „trendul principal”, iar criza economica nu va face decat sa temporizeze putin procesul”, a mai spus Badescu.
O alta provocare se refera la [b]competitia foarte acerba manifestata pe piata interna de curierat[/b], piata pe care o putem caracteriza ca fiind „aglomerata”. Aceasta pune o presiune suplimentara pe pret, deci pe costuri, pe diferentiatori si pe necesitatea inovarii in permanenta pentru a putea concura cu success, potrivit sefului Sameday Courier.
„Nu in ultimul rand, chiar faptul ca vorbim de un business de nisa este o provocare in sine, intrucat acesta este, prin definitie, o afacere de volume mici, o afacere a serviciilor mai putin standardizate, a flexibilitatii si a necesitatii unui ‘customer service’ foarte performant”, a aratat Octavian Badescu.
El estimeaza ca [b]piata de curierat se va situa sub valoarea de 250 milioane euro[/b] in acest an, incluzand aici si valoarea serviciilor asimilate acestui gen si prestate de catre Posta Romana.
In ceea ce priveste [b]problemele cu care se confrunta firmele de curierat[/b] din Romania, Badescu a subliniat ca exista diferentieri intre operatorii privati de curierat si Posta Romana in privinta posibilitatii parcarii pe termen scurt pentru livrari in cadrul oraselor, iar acest lucru ar putea suferi imbunatatiri.
„Sunt in general cateva aspecte unde este loc de imbunatatire. Aceasta va necesita insa o consolidare si o actiune de lobby conjugata: a noastra, a Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR). Precum si o colaborare mai stransa cu ANCOM”, a mai spus acesta.
[b]Cele mai dificile livrari[/b]
„Zilnic, realizam expedieri dificile prin definitie. De exemplu, particularitatile pe care le ridica livrarile pentru laboaratoarele medicale la temperatura controlata, cele de pasapoarte, cele ale magazinelor online sau cele ale clientilor din zona financiar-bancara sunt elemente de dificultate crescuta”, a mentionat fondatorul Sameday Courier.
„De asemenea, infrastructura rutiera si de transport din Romania, relieful tarii si uneori conditiile meteo si de trafic, fac din acele expedieri care necesita diferite formule de transport multi-modal (combinatii de mijloace sau de tipuri de cai de transport in cadrul aceleiasi livrari) o provocare serioasa”, a adaugat el.
De exemplu, Sameday Courier a trimis pentru o companie inghetata in gheata carbonica pana in Germania pentru o sedinta foto. Inghetata a fost transportata la o temperature cuprinsa intre -50 si -70 de grade si a ajuns in 10 ore. A trebuit sa fie transportata intr-un spatiu bine ventilat, deoarece intr-un spatiu ermetic, gheata carbonica ar exploda.
Potrivit lui Badescu, compania face intr-o zi livrari oriunde in Romania, in marea majoritate a tarilor din Europa si in anumite tari ale lumii.
„La nivel mondial, din punct de vedere valoric, piata livrarilor in aceeasi zi ocupa circa 7% din total, in timp ce in Romania nu depaseste inca 2%. Ca volum, cifrele sunt mai mici, costul trimiterilor este mai ridicat”, a aratat Octavian Badescu.
[b]Tarifele[/b] pentru livrarile de o zi pornesc de la circa 1-2 euro pentru livrarile locale, iar la nivel national, vorbim de sume de ordinul zecilor sau sutelor de euro, in timp ce se poate ajunge si la cateva mii de euro pentru cele internationale.
[b]Afaceri mai mari cu 20%[/b]
„In prima jumatate a anului, am crescut cifra de afaceri cu circa 20 % in raport cu perioada similara a anului trecut, pana la aproximativ 600.000 euro”, a declarant oficialul Sameday Courier, care a adaugat ca livrarile in aceeasi zi reprezinta aproximativ jumatate din volum.
In acelasi timp, rata de profit s-a mentinut in jurul cotei de 10%, iar numarul clientilor a urcat cu 30%, pana la cateva sute.
„Pentru 2012, ne dorim consolidarea pe zona livrarilor in aceeasi zi si pe zona serviciilor personalizate. Din punct de vedere financiar, vom depasi probabil pragul de 1,5 milioane euro ca incasari si speram sa o facem in conditii de profitabilitate”, a spus Octavian Badescu.
„Vom contiua investitiile in tehnologizare si in controlul trasabilitatii expedierilor in timp real, acestea imbunatatindu-ne nu doar performanta operationala, ci si capacitatea de a oferi valoare la niste costuri rezonabile si corecte”, a adaugat el.
Octavian Badescu si-a inceput cariera ca agent de vanzari, avansand treptat pana la functia de director de vanzari in cadrul „Alo, curier”, fiind ulterior, timp de 4 ani, director general si actionar minoritar in acea companie. A reusit sa creasca cifra de afaceri in perioada asta de la 60.000 la 800.000 de euro.
In ianuarie 2007, cu banii obtinuti din vanzarea a doua garsoniere, el si-a deschis propriul business in domeniul serviciilor de curierat – Sameday – care a ajuns in 2011 la o cifra de afaceri de 1,35 milioane euro.