„Investitia de 5 milioane euro, pentru fiecare magazin nou, o amortizam dupa primul an de functionare”, a spus seful Obi Romania, in cadrul conferintei de lansare a magazinului din Pitesti.
Concomitent cu acesta, s-a lansat la Arad un nou magazin al retelei germane in Romania, care a ajuns astfel la 4 unitati in Romania.
Quinzi anuntase la finele lui 2008 ca Obi va investi, in acest an, circa 25 milioane euro pentru inaugurarea a 5 magazine in Romania.
Miercuri, Quinzi a anuntat ca Obi va continua extinderea in Romania din luna noiembrie, sau chiar din primavara viitoare.
Principalii factori care au dus la revizuirea planului de extindere a Obi in Romania sunt criza financiara si devalorizarea puternica a mondei nationale, conform lui Quinzi.
„Nu putem ignora criza economica actuala. Vom continua sa ne extindem, dar vom combina planul de extindere cu situatia economica actuala, in special cu cea de pe piata imobiliara”, a spus Quinzi.
El a mentionat ca scaderea preturilor din real estate poate fi un avantaj, dar ca acesta se va arata in timp. De asemenea, oficialul Obi Romania considera ca avansul pietei imobiliare locale din ultimii ani nu a fost unul sanatos.
„Chiriile din Bucuresti sunt mai mari decat la Milano sau Frankfurt. In Europa de Est, piata de real estate a crescut foarte mult in ultimii 5 ani. Nu a fost un trend normal”, a spus Romano Quinzi.
Devalorizarea monedei nationale, de la 3,5 lei/euro in cursul anului 2008 pana la peste 4,2 lei/euro in prezent, reprezinta celalalt factor care a dus la revizuirea planului de extindere al Obi.
„Vrem sa ne continuam expansiunea, incercand sa nu riscam prea mult”, a subliniat Quinzi.
Retailerul de bricolaj Obi a intrat pe piata din Romania in luna noiembrie a anului 2008 si are in prezent 4 reprezentante in Oradea, Bucuresti, Pitesti si Arad.
Pe langa Germania, Cehia, Slovenia, Polonia, Ungaria, Bosnia-Hertegovina si Rusia, Obi este de asemenea prezent in Italia, Austria, Elvetia, Croatia, Ucraina si din toamna anului 2008 si in Romania. In urmatorii ani, Obi se va concentra pe extinderea pe pietele din Europa Centrala si de Est.
Principalele companii care activeaza pe piata romaneasca de retail de bricolaj, alaturi de Obi, sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, Ambient, BauMax, Hornbach, Mr. Bricolage.
Magazinele Obi au inregistrat in anul financiar 2006-2007 vanzari totale de 5,8 miliarde euro.