„Pe piata vedem un potential de aproximativ 100.000 de clienti. Astazi noi avem in jur de 20.000 de clienti si vrem sa ajungem la 40.000 intr-un an, un an si jumatate”, a spus Kalinov, citat de Mediafax..
Catherine McGrath, directorul Diviziei de privat banking, a precizat ca activele manageriate pentru cei 20.000 de clienti din categoria premium insumeaza 480 milioane de euro, plasamentele reprezentand in principal depozite bancare.
Programul Premium Banking se adreseaza clientilor cu disponibilitati investitionale semnificativ mai mici decat cele de la privat banking, putand incepe de la plasamente de 15.000 euro. In categoria premium se incadreaza si persoanele care obtin incasari lunare regulate de minimum 2.000 euro si le sunt virate prin contul curent de la Raiffeisen Bank.
Potrivit lui Kalinov, in aceasta categorie se inscriu medici, profesori, avocati si seniori manageri in companii relativ mari.
„Este un program care se adreseaza persoanelor preocupate de propria cariera si nu au timp sa managerieze banii lor”, a mai spus Kalinov.
Potrivit profilului realizat de banca, o pondere importanta in randul acestor clienti o au persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 55 de ani, din orase cu peste 100.000 de locuitori.
Raiffeisen pune la dispozitia clientului premium un bancher personal, care ofera consultanta financiara completa, dar mai putin sofisticata decat serviciile personalizate de la nivelul privat banking.
Banca Raiffeisen a deschis joi, in Bucuresti, o unitate dedicata clientilor premium, fiind cea de-a patra astfel de sucursala, dupa Pitesti, Brasov si Constanta.
Banca va avea alte unitati specializate in Iasi si Timisoara, iar in 71 de sucursale exista deja spatii special amenajate si delimitate pentru clientii Premium.
Profitul net al Raiffeisen Bank Romania a crescut anul trecut cu 12%, la 83 milioane de euro, in principal datorita reducerii la jumatate a cheltuielilor cu provizioanele, la 48 milioane de euro, de la 88 milioane de euro in 2009. La sfarsitul anului trecut, valoarea totala a activelor bancii era de 5,11 miliarde de euro, in crestere cu 9% fata anul precedent.
Raiffeisen Bank are o retea de 540 de agentii in toata tara care deservesc aproximativ 2 milioane clienti persoane fizice, 100.000 de IMM-uri si peste 6.800 corporatii mari si medii.