Profitul inainte de impozitare a crescut cu 22% in 2006, pana la 61,1 milioane de euro, fata de sfarsitul anului 2005 cand a fost de 50 milioane euro. Cresterea profitului este datorata specializarii retelei pe segmentele de corporate si retail, a precizat Steven van Groeningen.
„Am reusit nu numai inlocuirea acestui portofoliu de credite pe termen scurt, dar si cresterea semnificativa a ponderii creditelor pe termen mediu si lung”, a mai spus inaltul oficial al Raiffeisen.
Valoarea creditelor acordate clientilor a crescut cu 42% pana la aproape 2,02 miliarde euro la sfarsitul anului 2006, comparativ cu anul precedent. In acelasi timp, depozitele clientilor au crescut cu 38%, atingand aproape trei miliarde euro.
Raiffeisen Bank Romania a pus accent in 2006 pe activitatea de vanzare in segmentul de retail, deschizand 55 de noi unitati, astfel incat reteaua teritoriala a bancii a crescut pana la 265 unitati la sfarsitul anului trecut.
Principalii parteneri ai bancii pe activitatea de corporate au fost din sectoarele petrol si energie, industrie grea si distributie de bunuri de larg consum.
Incepand cu anul trecut banca plateste impozit pe profit, deoarece a lichiditat pierderile istorice preluate prin achizitionarea Bancii Agricole, a adaugat Steven van Groeningen.
Raiffeisen Bank a incheiat anul 2006 cu active totale cu 35% mai mari decat in 2005, valoarea acestora ajungand la 4,1 miliarde euro.