„Aceste probleme vor afecta inevitabil volumul de bunuri finantate printr-o ajustare a dobanzilor, dar vor determina totodata firmele sa faca o analiza mai prudenta a solicitarilor de finantare, a bonitatii clientilor, in vederea minimizarii riscurilor implicate”, a mentionat Mateescu, pentru NewsIn.
Seful Raiffeisen Leasing a mentionat ca domeniile lovite de criza – respectiv constructiile, imobiliarele, transporturile si piata auto – au afectat la randul lor toate segmentele pietei de leasing intr-o masura mai mica sau mai mare.
„Este de la sine inteles ca in noile conditii ale pietei, bugetele intocmite la inceputul anului nu mai pot fi respectate si trebuie astfel ajustate. Cuvantul de ordine este in acest moment „prudenta”, a mai spus Mateescu, pentru NewsIn.
In ce priveste problemele din sectorul auto, Mateescu a precizat ca impactul poate fi deja remarcat, referindu-se atat la productia interna, cat si la importurile realizate.
„Efectele taxei de poluare nu s-au lasat asteptate si s-au vazut in cifre in a doua jumatate a anului, cand vanzarile de masini noi au scazut”, a mai spus ea.
Ea a precizat ca tendinta de reducere a tranzactiilor este resimtita si de Raiffeisen Leasing, pe fondul crizei economice actuale.
„Unul dintre motive este faptul ca suntem mai rezervati in privinta finantarilor solicitate si ca suntem foarte atenti in privinta cui acordam finantari, in special firmelor din domenii care sunt afectate de criza, precum si faptul ca marea majoritate a companiilor asteapta o asezare a lucrurilor”, a adaugat directorul general al Raiffeisen Leasing.
Pentru a mentine o marja de profitabilitate satisfacatoare, Mateescu spune ca Raiffeisen Leasing va implementa o noua solutie informatica pentru cresterea eficientei, in paralel cu fidelizarea clientilor.
Aceasta considera ca piata romaneasca de leasing operational are premisele unei cresteri, dar nu crede, totusi, ca anul urmator vor fi cresteri spectaculoase.