Potrivit lui Ropota, in prezent RBS are un grad de penetrare de 30% pe acest segment.
Finantarile corporate la sold ale RBS sunt in valoare de 500 de milione de euro, ele fiind acordate catre companii din segmentul automotive, energie, materiale de constructii, a mai spus Ropota.
Multe companii multinationale au inceput sa se finanteze prin emisiune de obligatiuni pe pietele externe si nu mai apeleaza la finantarea bancara, insa exista firme de pe segmentele economice care si-au revenit din criza si care au nevoie de capitaluri de lucru, acesta fiind unul din segmentele pe care RBS se concentreaza cu finantari.
Atunci cand analizeaza o companie pentru a ii acorda finantare, banca este atenta la bilantul firmei. „Este important ca finantarile pe care le realizam sa ne asigure o profitabilitate viitoare”, a spus Ropota.
Acesta a mentionat ca unele companii se finanteaza pe termen scurt si alimenteaza investitii pe termen lung, ceea ce poate ridica o problema la nivelul bilanturilor. „Noi ca adviseri trebuie sa putem oferi finantarea care sa ajute compania”, a spus Ropota.
In ceea ce priveste segmentul retail, banca se concentreaza pe baza existenta de clienti, a declarat John Bell, directorul diviziei de retail a bancii. Banca targeteaza totodata persoanele cu venituri mai ridicate, care reprezinta circa 10% din populatia locala, respectiv 2 milioane de persoane.
In prezent, gradul de penetrare al RBS pe acest segment este de circa 3%, a spus John Bell, mentionand ca banca si-a propus sa ajunga in 3-4 ani la un grad de penetrare de 10%.
RBS are in prezent circa 2.000 de clienti corporate si 160.000 de clienti retail. RBS Romania a inregistrat in 2009 un profit de 103 milioane de lei.