„Daca privim viteza de crestere a tarii si a hipermarketurilor, cred ca nivelul de saturatie se va atinge undeva peste patru ani. Prin 2012-2013, vom avea o piata de retail matura in Romania”, a estimat Jegen.
Pe de alta parte, reprezentantul retelei germane de hipermarketuri a remarcat ca pe piata locala exista in continuare potential de extindere pe segmentul in care activeaza.
„Totusi, numarul de hipermarketuri si chiar de jucatori din Romania este mult mai mic fata de Polonia, de exemplu. Oportunitati sunt inca pentru toata lumea”, a punctat oficialul Real Romania.
El apreciaza ca hipermarketul este un format de comert modern popular in Romania.
„Am constatat ca romanilor le place cu adevarat acest concept, al cumparaturilor pentru intreaga familie – „one stop family shopping”-, le place sa mearga in astfel de locuri indiferent ce doresc sa cumpere”, a precizat Jegen.
Intrebati daca intentioneaza sa se extinda si pe alt segment al pietei de retail, cu formate mai mici, pentru a atinge orasele din provincie cu o populatie mai redusa, reprezentantii Real au spus ca planurile companiei nu includ acest lucru, deoarece conceptul hipermarketului cu autoservire intr-un spatiu mare de vanzare (conceptul Real) este suficient de performant.
„Ne concentram pe un singur format, deoarece dorim sa ajungem hipermarketul preferat al consumatorilor romani. In acest sens am dezvoltat un concept nou (Real – n.r.), un magazin cu mai multe intrari, cu amenajari moderne, cu o grupare a produselor care ofera usurinta in alegere si, nu in ultimul rand, un sortiment foarte larg de produse”, a completat reprezentantul Real.
Pentru a targeta si orasele de provincie cu o populatie mai redusa, strategia de extindere a Real se bazeaza tot pe formate precum hipermarketul.
„Cand am analizat o locatie, am luat in considerare intregul potential al zonei, nu numai al orasului respectiv, astfel incat am deschis magazine si in orase cu mai putin de 100.000 de locuitori, un exemplu in acest sens fiind Deva, un oras care numara 75.000 de locuitori”, a explicat Jegen.
El a adaugat ca datorita faptului ca multe magazine Real sunt pozitionate la marginea orasului, foarte multi dintre consumatori vin din localitatile adiacente.
La finele lunii iulie, Jegen estima ca pana la sfarsitul anului 2009 vor fi deschise inca 12 magazine Real in tara, prin investitii totale de 240 mil. euro.
Investitiile totale ale Real in Romania vor depasi 500 milioane de euro, pana la finele lui 2009, data la care oficialii companiei au estimat ca Real va opera 28 de hipermarketuri pe piata locala.
Printre orasele vizate anul acesta se numara Arad, Oradea, Pitesti iar in anii urmatori compania se va concentra pe extinderea lantului de magazine din Capitala si in regiunea Moldovei, potrivit reprezentatilor Real.
Divizia Real apartine grupului Metro, unul din cei mai mari retaileri la nivel mondial, care detine peste 2.200 de magazine in 31 de tari.
Real a intrat pe piata din Romania in 2006. In 2007 a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de aproape 5 ori, pana la 367 milioane de euro, fata de 2006, pe fondul extinderii retelei de magazine.
Printre concurentii Real de pe piata locala se numara Carrefour, Auchan, Kaufland si PIC.