Calculele au fost facute luand in calcul un numar constant de magazine de la an la an, excluzand deci rezultatele magazinelor deschise intre timp.
Totodata, compania ar putea intra pe profit anul acesta, avand in vedere „viteza cu care au scazut pierderile in ultimii ani”, estimeaza Tjeerd Jegen, directorul general al Real Romania.
Pentru acest an, Real are in plan deschiderea a inca trei-patru magazine, in Timisoara, Ploiesti si Bucuresti (zona Cotroceni si eventual in zona Policolor). Reteaua Real numara in prezent 21 de magazine in toata tara.
Real a lansat marti marca proprie Real Quality, peste 200 de produse din aceasta marca fiind deja prezente pe rafturile magazinelor.
„In perioada urmatoare, vom continua sa extindem sortimentul de marci proprii, ajungand la un total de peste 2.000 de articole, pana la inceputul lui 2012. Pe termen mediu, targetul nostru este ca pana la 20% din vanzarile de produse alimentare sa se realizeze de catre marcile proprii”, a declarat Tjeerd Jegen.
Astfel, ponderea produselor marca proprie ar urma sa creasca de aproape 6 ori pana in 2012, fata de nivelul actual de 3,4%.
Real Hypermarket Romania si-a crescut de aproape doua ori cifra de afaceri, de la 1,22 mld. lei (367 mil. euro) in 2007 la 2,35 mld. lei (638 mil. euro) in 2008. Anul trecut, compania numara 20 de magazine si 7.568 de angajati.
Divizia Real Hypermarket face parte din Metro Group, unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, prezent in 32 de tari, unde detine peste 2.200 de magazine.
In prezent, compania Real are aproape 100 de magazine pe piata internationala, in Polonia, Turcia, Rusia, Romania, iar in curand va intra si pe piata din Ucraina.
Printre principalii concurenti ai Real pe piata locala se numara lanturile de hipermaketuri Carrefour, Cora, Auchan si PIC.