Real a lansat oficial pe piata locala marca proprie Real Quality, produsele aflate sub acest brand fiind cu pana la 20% mai ieftine decat produsele similare, conform estimarilor reprezentantilor companiei.
Furnizorul Real pentru marca proprie pe partea de mezeluri este liderul pietei locale de profil, Cristim.
Radu Timis, presedintele Cristim, a subliniat importanta acestui gen de parteneriat pentru jucatorii din industria locala. „Daca nu suntem alaturi de dumneavoastra (Real – n.r.), vom avea o existenta foarte grea in zece ani”, a spus seful Cristim.
El a mentionat ca, in aparenta, dezvoltarea marcii Real reprezinta un pericol pentru brandul propriu, in care a investit foarte mult, dar ca este realist si priveste in perspectiva.
Seful Cristim a mentionat printre avantajele acestui parteneriat cresterea volumului de vanzari. „Livrarile noastre catre magazinele Real vor creste cu 10%”, a spus pentru DailyBusiness.ro Radu Timis.
In prezent, livrarile catre Real reprezinta 5% din vanzarile totale ale producatorului de mezeluri, acest procent urmand sa creasca la 7% in urma furnizarii de produse Real Quality, conform estimarilor lui Timis.
El vede parteneriatul cu Real ca pe o provocare si spune ca „obliga Cristim sa devina mai eficient si mai productiv”.
Din cele cateva sute de produse marca Real Quality comercializate in Romania, 150 sunt de provenienta germana, 60 sunt de la furnizori locali si o mica parte, aduse din Polonia.
Pe viitor, reprezentantii Real vor sa creasca ponderea produselor de provenienta locala la peste 50% din total. Produsele Real Quality se comercializeaza si in toate celelalte 450 de hipermarketuri Real din Germania, Polonia, Rusia si Turcia.
Produsele din aceasta marca, realizate in Romania, ar putea fi vandute si in magazinele Real din afara tarii, principalele tinte fiind Polonia si Germania.
Ei au adaugat ca va fi dificil de patruns cu aceasta marca pe unele categorii reprezentate de brand-uri puternice, precum bere sau cosmetice.
Pentru a impune pe piata noul brand, compania va aloca initial 1,5 mil. lei (360.000 euro) pentru o campanie de promovare ATL (clasica – n.r.).
European Drinks, furnizorul de bauturi racoritoare pentru marca proprie Real, este unul dintre cei mai mari producatori de acest gen din Romania. Marcile companiei sunt Frutti Fresh, American Cola, Adria, Vita Tonic si Fruttia.
Pe partea de lactate, Real colaboreaza cu Delaco si Five Continents.
Delaco este unul dintre principalii distribuitori de produse lactate din Romania, cu marci ca Delaco, Del, Zott, Bergader si Joya.
Five Continents si-a inceput activitatea de productie in 1993 o data cu cumpararea fabricii de branzeturi de la Fetesti. In prezent, compania mai detine doua noi fabrici, in judetul Botosani (Comuna Rachiti) si in judetul Valcea (orasul Horezu). Printre produsele sale se numara cascavalurile Fetesti, Dobrogea si Dalia.
Concomitent cu dezvoltarea brandului Real Quality, compania a introdus in magazinele sale alte doua marci proprii, real Bio (produse cu origine biologica controlata) si real Selection (articole premium). De asemenea, compania mai detine marca proprie TIP, care reprezinta produse de baza, la preturi mici.
Real Hypermarket Romania si-a crescut de aproape doua ori cifra de afaceri in 2008, pana la 2,35 mld. lei (638 mil. euro). Compania a incheat anul trecut cu 20 de magazine si 7.568 de angajati.
Divizia Real Hypermarket face parte din Metro Group, unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, prezent in 32 de tari, unde detine peste 2.200 de magazine.
In prezent, compania Real are aproape 100 de magazine pe piata internationala, in Polonia, Turcia, Rusia, Romania, iar in curand va intra si pe piata din Ucraina.
Printre principalii concurenti ai Real pe piata locala se numara lanturile de hipermaketuri Carrefour, Cora, Auchan si PIC.