- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Reclamatiile din partea asiguratilor au crescut considerabil in primele 9 luni

04 Dec, 13:54 • adrian.mihaltianu
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit in primele noua luni din acest an 8.520 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, in crestere cu peste 65% fata de perioada similara a anului 2011.
Reclamatiile din partea asiguratilor au crescut considerabil in primele 9 luni

In perioada
ianuarie-decembrie 2011, CSA a primit 5.194 de reclamatii.

„Din acest
numar total, 5.421 petitii se incadreaza in segmentul asigurarilor
obligatorii RCA si reprezinta 0,11% din volumul total al contractelor
RCA incheiate in aceasta perioada. Din analiza petitiilor
inregistrate se constata ca aspectul cel mai frecvent reclamat este
[b]neplata despagubirilor[/b] solicitate, respectiv recalcularea
valorii despagubirilor, a valorilor de rascumparare pentru
asigurarile de viata. De asemenea, s-au constatat probleme de
comunicare intre asigurati/pagubiti si reprezentantii societatilor de
asigurare”, potrivit CSA.

Numarul
reclamatiilor pe segmentul RCA a crescut cu 41,25%, de la 3.838 la
5.421, acestea avand o pondere de 63,63% in totalul petitiilor.

Pe
clasa asigurarilor facultative Casco s-au inregistrat 1.800 petitii,
reprezentand 21,13% in total, cu 115,57% mai multe fata de aceeasi
perioada a anului 2011, se precizeaza in buletinul publicat marti de
Comisie.

Petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor de viata
au fost in numar de 208, reprezentand 2,44% din total, cu 18,18% mai
multe decat in aceeasi perioada a anului 2011.

Pana la 6
noiembrie, din cele 8.520 petitii, un numar de 4.974 au fost
finalizate in favoarea petentilor, iar din acestea 3.510 s-au
incheiat prin plata despagubirilor solicitate.

Totodata, un
numar de 3.486 petitii au fost considerate ca neintemeiate din cauza
necunoasterii de catre asigurati a conditiilor contractelor de
asigurare facultative incheiate si pretentiilor de despagubire care
exced cadrul legal, respectiv solicitarile formulate de catre petenti
nu se incadrau in prevederile actelor normative in vigoare la data
producerii evenimentului asigurat sau erau contrare prevederilor
contractuale stipulate (avarii preexistente, clauze de excludere,
respectiv riscuri neacoperite prin contractele de asigurare).

De
asemenea, un alt motiv pentru care petitiile au fost respinse pentru
ca dinamica accidentelor, asa cum a fost declarata de catre parti, nu
s-a confirmat prin investigatiile proprii efectuate de catre
reprezentantii societatilor de asigurare sau prin rapoartele de
expertiza tehnica efectuate de catre experti tehnici extrajudiciari,
prin acestea stabilindu-se faptul ca evenimentele s-au produs din
alte cauze si in alte imprejurari fata de cele declarate.

Potrivit
autoritatii, in analiza efectuata nu au fost cuprinse reclamatiile
formulate de unitatile reparatoare service in nume propriu sau in
numele petentilor, intrucat obiectul reclamatiilor il constituie
nerespectarea/respectarea defectuasa de catre societatile de
asigurare a conditiilor prevazute in contractele/conventiile de
colaborare incheiate intre parti, contracte care sunt de natura
comerciala si nu se supun normelor CSA.

Analiza celor 715
petitii transmise de catre unitatile reparatoare service a fost
facuta separat.

Urmărește Daily Business pe Google News