MasterCard analizeaza ultimele tendinte
in comertul electronic si ofera cateva sfaturi pentru a profita de
avantajele cumparaturilor online.
[b]Cumparaturi fara frontiere[/b]
Prin intermediul
comertului online, magazinele internationale devin mult mai usor
accesibile. Conform unui studiu recent, comandat de Comisia
Europeana, consumatorii au la dispozitie de 16 ori mai multe optiuni,
atunci cand comanda din magazinele virtuale din Europa, decat daca ar
cumpara din magazinele locale traditionale.
„Folosind
modalitatile de plata internationale, precum MasterCard sau Maestro,
consumatorii au acces la o paleta variata de produse si servicii,
disponibile in Europa, sau chiar dincolo de granitele continentului”,
spune Jennifer Rademaker, senior vice president of core products, din
cadrul MasterCard Europe.
„Cumparaturile
virtuale pot fi facute dintr-o multime de magazine, care pot fi
localizate din Paris pana in Varsovia, consumatorii beneficiind de
aceleasi standarde de siguranta, insa de mult mai mult confort”, a
adaugat el.
„In afara de
reducerile de sezon, shopping-ul online atrage si printr-o categorie
ce exista exclusiv in mediul virtual – in Romania, aproape 100 de
site-uri colective activeaza in domeniul ofertelor, cu reduceri de
pana la 90%, disponibile tot timpul anului”, spune Gabriel Ghita,
business development manager CEE, MasterCard Europe.
Potrivit acestuia,
ofertele cu extra discount reprezinta un imbold solid pentru ca
romanii sa faca prima tranzactie cu cardul pe internet si incet,
incet sa treaca din offline in online.
[b]Social media – aduce valoare
experientei de shopping[/b]
Odata cu dezvoltarea social media ca un
canal complementar comertului online traditional, consumatorii
continua sa descopere noi modalitati prin care pot face cumparaturi.
Acestia se implica mai mult in procesul de cumparare, impartasind
informatii cu persoane care au aceleasi pasiuni ca ei.
Prin intermediul social media,
consumatorii pot citi comentariile unor persoane care au achizitionat
produsul/serviciul respectiv, sau pot primi feedback in timp real de
la prietenii lor, inainte de a cumpara un produs/serviciu – fie
punand link-ul catre produsul/serviciul respectiv, fie facand o poza
produsului/serviciului respectiv.
[b]Online si offline[/b]
In ultimul an,
shopping-ul pe internet si pe telefonul mobil s-a dezvoltat foarte
mult. Pentru numerosi europeni, smartphone-ul a devenit un adevarat
partener de cumparaturi: in septembrie 2012, peste 13% dintre
posesorii de smartphone au achizitionat bunuri si servicii cu
ajutorul dispozitivului.
Dar aceasta evolutie online nu a
generat o scadere a vanzarilor comertului traditional. Dimpotriva,
consumatorii care cumpara online, dar si din magazinele traditionale,
beneficiaza de avantajele ambelor medii.
„Cumparaturile pe
mai multe canale, cu ajutorul smartphone-urilor si al tabletelor,
reflecta modul in care consumatorii traiesc si interactioneaza in
ziua de azi: se intalnesc, ies in oras cu prietenii, dar vor sa
comunice cu ei si in mediul online”, explica Jennifer Rademaker.
„Shopping-ul are
la baza acelasi principiu: consumatorii pot vedea un produs pe
internet, dar decid sa il cumpere din magazinul real, sau vice-versa,
astfel incat sa poata beneficia de cele mai bune oferte si servicii
disponibile”, a adaugat Rademaker.
Conform unui studiu
recent realizat de comScore, 44% dintre posesorii de smartphone-uri
din Marea Britanie au cumparat de pe internet cel putin o data, in
timp ce erau intr-un magazin real.
Comerciantii inteleg
aceasta tendinta in crestere si isi adapteaza strategia de retail.
Alt studiu recent realizat de The Economist Intelligence Unit si
comandat de MasterCard a aratat ca 30%
dintre comercianti integreaza platformele online cu eforturile
offline. In Germania, de exemplu, retailer-ul Sportschek a introdus
tablete si iPad-uri in magazine. Astfel, consumatorii au acces la
echipamente de sport care sunt mai dificil de stocat in magazin, iar
retailerul ofera, in acelasi timp, si servicii de asistenta la fata
locului.
[b]Siguranta, o prioritate[/b]
O tranzactie sigura trebuie sa stea tot
timpul la baza deciziei consumatorului de a cumpara orice
produs/serviciu.
„Siguranta
tranzactiilor online nu trebuie sa constituie o bariera pentru
consumatori. Diversitatea modalitatilor de plata disponibile pentru
publicuri diferite, incluzand studenti si tineri profesionisti,
permite consumatorilor sa se bucure de toate beneficiile comertului
electronic. Perioada reducerilor este o oportunitate foarte buna
pentru cei care cumpara online, intrucat, pe fondul perioadei
economice dificile, acestia isi pot eficientiza costurile,
beneficiind de preturi reduse si de o gama larga de produse”,
concluzioneaza Jennifer Rademaker.
MasterCard este o companie globala de
plati si tehnologie.