Ieftinirile vor fi facute in avans fata de reducerile de pret facute cu ocazia sarbatorilor de iarna, relateaza NewsIn.
Decizia conducerii de a reduce preturile atat de mult acum, cat si in perioada sarbatorilor de iarna, e motivata de incercarea de a creste vanzarile de pe piata nord-americana. In luna octombrie compania inregistrase o crestere de doar 0,5% la magazinele din SUA ce corespundea celui mai mic nivel al castigurilor din ultimii doi ani.
Analistii considera ca principalii concurenti ai Wal Mart, Best Buy, Circuit City si Target ar putea incepe un adevarat razboi al preturilor in cazul in care cumparatorii vor amana achizitiile pentru a astepta noi discount-uri.
Ultimele reduceri de pret la Wal-Mart includ, de exemplu, ieftinirea cu cinci sute de dolari a televizoarelor cu plasma de tip Panasonic, la nivelul de 1.294 de dolari. Compania concurenta, Rival Best Buy Co. Inc, vinde acelasi tip de televizor pentru 1.708 dolari.
Cotatia actiunilor Best Buy a scazut cu peste 2%, la nivelul de 51,88 dolari, la bursa din New York, dupa ce, anterior, fusese de 53,71 dolari, iar cotatia actiunilor Circuit City City Stores Inc. a scazut cu 1,4%, la 25,75 dolari, la New York Stock Exchange, urmand unui nivel anterior de 26,48 dolari.
Wal Mart este cel mai mare vanzator de produse de bacanie si de jucarii din SUA si se afla pe locul 2 in topul companiilor cu cele mai mari venituri in anul 2006, dupa Exxon Mobil. Detine 20% din piata vanzarilor produselor de bacanie si a consumabilelor si 22% din piata vanzarilor de jucarii din SUA. Wal Mart opereaza in Mexic sub denumirea de Walmex, in Marea Britanie ca ASDA, iar in Japonia ca Seiyu.