Pe piata locala a serviciilor de logistica, estimata la circa 6,1 miliarde euro in acest an, Gefco Romania concureaza cu rivali internationali precum francezii de la Geodis si germanii de la DHL si Shenker.
DailyBusiness.ro: Cu ce marja de profit se lucreaza in domeniul in care activati?
Denis Renard: Pot sa va spun ca targetul la nivelul grupului Gefco este de 5% – marja de profit operational. Pentru Romania, ne asteptam sa depasim acest nivel si sa atingem o marja de profit operational de 6%, pentru ca in tarile estice emergente riscurile sunt mai mari decat in tarile vest-europene. Un risc mai mare inseamna un castig mai mare.
DB: Ce riscuri mai mari exista in Romania?
DR: De exemplu, marea majoritate a clientilor locali au probleme cu asigurarea surselor de finantare pentru cresterea afacerilor proprii, ceea ce inseamna un risc pentru mine, de a nu fi platit. In plus, din cauza distantelor lungi si a infrastructurii proaste din Romania, posibilitatea de a intampina probleme este mai mare.
DB: Pe ce va bazati cand estimati cresterea de peste doua ori a cifrei de afaceri in acest an, la 24-25 mil. euro?
DR: Sunt sigur ca vom obtine aceasta cifra de afaceri, datorita dezvoltarii business-ului companiei pe toate segmentele, inclusiv pe cel de baza, specializat in servicii pentru industria auto, ce atrage jumatate din vanzarile companiei.
DB: Si ce determina dezvoltarea acestor segmente?
DR: Un factor ar fi cresterea numarului de clienti cu 30% fata de anul trecut. In prezent, avem peste 120 de clienti.
DB: Ce clienti importanti ati castigat in acest an?
DR: Din ianuarie am inceput un proiect cu un client nou, Dacia. Ca societate specializata in servicii de logistica pentru industria auto, eram un „om mort” la nivel de imagine daca nu derulam afaceri cu Dacia, singurul producator auto din Romania, in prezent.
DB: Erati „mort” numai la nivel de imagine?
DR: Afacerea cu Dacia este importanta pentru noi, dar nu depindem de ea pentru a ne desfasura afacerile in Romania. Activitatea principala a Gefco consta in servicii de logistica pentru producatorii auto, cat si pentru producatorii de piese auto.
DB: Ce servicii oferiti mai exact pentru Dacia?
DR: Spre exemplu, in cazul acestui proiect, avem o echipa proprie formata din 10 oameni in fabrica la Dacia, care se ocupa de incarcarea masinilor in vagoanele noastre. Ulterior, prin intermediul partenerului nostru, Grup Feroviar Roman (GFR), transportam masinile pana la un terminal situat in partea de nord a portului Constanta.
DB: Poate fi compania Ford, intrata recent in Romania pe partea de productie, un client?
DR: Ca om de afaceri vreau sa-mi dezvolt business-ul in general. Avem insa un interes special pentru industria auto si speram sa facem afaceri cu Ford si in Romania.
DB: Ford este client al grupului Gefco?
DR: Gefco este divizia de logistica a grupului Peugeot-Citroen si de-a lungul timpului a devenit o afacere din ce in ce mai independenta de grup, pentru ca in ultimii 7 ani am oferit servicii pentru majoritatea producatorilor auto, inclusiv Ford. Daca la inceput, in urma cu 10 ani, ponderea contractelor cu Peugeot-Citroen era de aproape 100% in business-ul grupului Gefco, in prezent s-a redus la 60-65%.
DB: Peugeot-Citroen este cel mai mare client si pentru Gefco Romania?
DR: Nu chiar, dar importatorul Peugeot in Romania, Trust Motors, se numara printre cei mai mari 10 clienti ai companiei.
DB: Care sunt ceilalti mari clienti?
DR: Citroen Romania, Dacia, Delphi si Inergy – producatori de piese auto, Ipso (importatorul echipamentelor John Deere in Romania), producatorul de bauturi Rieni Drinks, furnizorul de platforme mobile pentru industrie si constructii Haulotte, furnizorul de solutii pentru amenajarea interioara a birourilor Corporate Office Solutions si importatorul local de scutere din China, Reva.
DB: Se resimte lipsa de personal calificat si in piata de logistica?
DR: Una dintre provocarile noastre in Romania consta in a avea expertiza adecvata in furnizarea de servicii clientilor. Este o provocare in Romania, pentru ca aici nu exista scoli care sa asigure pregatire in logistica, spre deosebire de tarile vestice, unde se pot efectua studii in domeniu.
DB: Si cum asigurati aceasta expertiza pe plan local?
DR: Avem doua posibilitati. Prima – luam angajatii competitorilor, care au experienta, si a doua – ne pregatim oamenii. A doua varianta reprezinta o investitie pe termen lung, bazate pe programe de training conduse de expertii pe care ii avem deja in echipa. In prezent avem 70 de angajati, iar pana la finele anului vom ajunge la 80, pe fondul cresterii cifrei de afaceri si implicit a volumului de munca.