Potrivit studiului, bancile din Europa Centrala si de Vest cunosc doar in proportie de 60% date despre clientii lor si au foarte putine date referitoare la activele financiare ale clientilor.
„Actiunea din prezent a bancilor conduce la o scadere a competitivitatii acestora care determina o deteriorarea a rezultatelor financiare”, a spus Codrut Pascu, country manager Roland Berger Romania, in cadrul unui seminar organizat de Finmedia.
El a mentionat ca bancile au in prezent nevoie atat de elemente de inovatie care sa le permita cresterea veniturilor, cat si de o imbunantatire a managementului costurilor.
„In ceea ce priveste inovatia, va pot da exemplul unei banci din Germania, care s-a reorientat in procesul de impachetare a produselor de la productie si servicii de baza catre de produse de lifestyle, care sa satisfaca nevoile specifice ale clientului intr-un anumit moment al vietii, fie ca aceastea tin de calatorie, activitati sportive”, a aratat Pascu.
Pe de alta parte, acesta a mentionat ca potrivit rezultatelor studiului, managementul costurilor este mult mai slab in cazul bancilor mari decat al celor mici, ceea ce nu este normal, iar bancile mari ar trebui sa-si imbunatateasca situatia.