MCTI si Roland Berger Strategy Consultants au semnat, luni, contractul de consultanta pentru restructurarea Postei Romane. Restructurarea urmareste in fapt maximizarea valorii companiei inainte de a incepe pregatirea procesului de privatizare a acesteia.
Proiectul se va derula in doua etape: pregatirea unei strategii de restructurare a Companiei si asistenta acordata MCTI si managementului Companiei in implementarea strategiei de restructurare.
„Consultantul va trebui sa elaboreze strategia de restructurare avand in vedere alinierea reglementarilor in domeniul postal cu directivele si practicile din tarile membre ale Uniunii Europene, analiza si prezentarea posibilelor solutii si mecanisme de restructurare a companiei, prezentarea clara a optiunilor disponibile, cu avantajele si dezavantajele fiecarei optiuni”, a declarat ministrul comunicatiilor, Zsolt Nagy.
Contractul incheiat cu Roland Berger Strategy Consultants se va desfasura pe parcursul 18 luni, iar onorariul pentru serviciile prestate se ridica la 1,8 mil. euro.
Posta Romana are in prezent peste 35.000 de angajati si un numar de peste 7.000 de unitati prin intermediul carora asigura serviciile postale la nivelul intregii tari. Posta Romana este operatorul national in domeniul serviciilor postale, care se ocupa, de asemenea cu emiterea, editarea, comercializarea timbrelor si a efectelor postale si este si un furnizor de servicii cu valoare adaugata, cum ar fi: dezvoltare de programe informatice, schimb valutar, servicii de consultanta, servicii de trasport.
Posta Romana este entitatea responsabila de indeplinirea obligatiilor rezultand din aderarea Romaniei la Uniunea Postala Universala. In aceasta calitate trebuie sa asigure conditiile necesare integrarii serviciilor postale nationale in sistemul celor internationale si sa se alinieze la tehnologia de ultima ora din domeniu.
Posta Romana a inregistrat in 2005 venituri totale de 748 mil. lei (206 mil. euro) si un profit brut de 39,6 mil. lei (10,9 mil. euro).