Românce de succes. Cătălina a intrat în antreprenoriat devreme, atât ca vârstă, la 16 ani, cât şi ca moment istoric în dezvoltarea businessului din România – la mijlocul anilor ’90 –, într-o vreme în care simţea că plutesc în aer oportunităţi extraordinare şi că dacă nu acţionează imediat pierde trenuri ce nu se vor mai întoarce niciodată.
Cătălina a reuşit să strângă 100.000 de dolari până la 18 ani dintr-un mic business cu produse de lux. Povesteşte că a visat apoi la un business mai complex, a evaluat ce-i făcea pe oamenii din jurul său să se plângă şi a decis că vrea o afacere cu amenajări interioare şi exterioare. Aşa a reuşit să aducă, în premieră, brandul de vopseluri premium Benjamin Moore în România, în anul 2005, acest prim import fiind baza pe care s-a clădit actuala companie.
„Aveam 23 de ani şi îmi doream să îmi vopsesc apartamentul. Am mers absolut oriunde se putea merge la vremea respectivă în Bucureşti să găsesc o culoare pe care o doream, un anumit tip de finisaj”, îşi începe povestea Cătălina Trupşor, fondator al companiei Color Smart Distribution. La acea vreme, spune că îşi dorea şi cerea date tehnice pentru a alege cel mai potrivit produs. După o experienţă de câteva luni de zile în care a testat tot felul de culori, şi-a dat seama că nimic nu era „din povestea pe care eu doream să o obţin la mine în casă”.
Prin cunoştinţe, a reuşit să facă rost de câţiva litri de produs Benjamin Moore pe care l-a aplicat singură:. „În acel moment am înţeles că este o lipsă în piaţa din România şi am fost conştientă că, dacă reuşesc să vin în întâmpinarea acestei carenţe, sigur va fi dificil, dar nevoia cu siguranţă există.
Am insistat peste 18 luni, în fiecare lună. Au fost convinşi că nu va fi un succes, dar într-un final, pentru că mi-am asumat să fac singură dezvoltarea financiară de care era nevoie la momentul respectiv, au acceptat să încerce, cu condiţia ca eu să îmi asum pierderile.”
Cătălina Trupșor a pornit la drum cu o investiţie iniţială de 80.000 de euro din fonduri proprii şi a adus primul import în 2005. Antreprenoarea povesteşte că a vândut mai puţin pe tot parcursul anului 2005 decât facturează astăzi într-o singură zi. „În anul 2006 am început cât de cât să înţeleg canalele, să dezvolt lucrurile şi au existat creşteri de 300%, de 400%. Dar, bineînţeles, de la ceva mic e mult mai uşor să creşti”, a recunoscut Cătălina.
În prezent, Color Smart are locații proprii, în București, Constanța, iar începând din 16 iunie și pe str. Carol Davila, nr.23 A din Timișoara. În plus, are și o rețea formată din 12 distribuitori la nivel național: Cluj, Oradea, Craiova, Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Focșani, Bacău, Piatra Neamț, Brașov. De asemenea, compania este prezentă în 9 depozite de profil din țară. Pentru 2022 Color Smart și-a propus să acopere și alte zone importante ale țării precum Buzău, Galați-Brăila, Suceava- Botoșani, Iași, Hunedoara, Târgu-Jiu și Petroșani. Compania este prezentă și în mediul online, cu două noi magazine virtualem potrivit colorsmart.ro.