„Studiul privind atractivitatea investitionala a Europei de Sud-Est 2007”, realizat prin intervievarea a 200 de directori executivi ai unor mari companii din intreaga lume, arata ca Romania a fost indicata ca destinatie preferata pentru investitii in regiune.
Principalele motive sunt nivelul redus al impozitului pe profit, al costurilor reduse legate de forta de munca, al flexibilitatii legislatiei muncii, al potentialului de crestere al productivitatii si datorita disponibilitatii locatiilor pentru investitii.
„Printre zonele in care respondentii au considerat ca se pot aduce imbunatatiri, inclusiv prin intermediul investitiilor straine, se numara centrele de cercetare si dezvoltare, infrastructura, dar si infrastructura in telecomunicatii”, a spus pentru DailyBusiness Elena Badea, marketing coordinator Ernst&Young Romania.
„Romania atrage infuzii de capital datorita echilibrului oferit intre posibilitatile de crestere economica si riscuri”, a declarat si Cornelia Horlaci, analist al companiei.
Potentialii investitori au identificat principalele asteptari ale investitorilor care in ordinea importantei vizeaza infrastructura, simplificarea procedurilor administrative si stabilitatea mediului politic. Investitorii se uita mai mult la costuri, productivitatea si pregatirea fortei de munca decat la stabilitatea politica, aceasta din urma fiind considerata un risc asumat si controlabil, au precizat reprezentantii Ernst&Young.
Sondajul de opinie realizat in luna octombrie a anului trecut arata ca Romania este alegerea preferata pentru investitii viitoare in Europa de sud – est. Din totalul respondentilor, 58% au indicat Romania ca fiind principala tara din regiune atractiva pentru investitii, 49% au indicat Turcia, 48% Grecia si 44% Bulgaria.
Vorbind despre planurile viitoare pentru aceasta regiune, o treime dintre respondenti au afirmat ca intentioneaza realizarea de investitii noi sau extinderea celor existente, iar 28% au mentionat Romania, 23% Turcia, 14% Bulgaria si 12% Serbia.
Dintre cei care vor investi in regiune 50% intentioneaza sa deschida sucursale, 19% sa extinda operatiunile existente, iar 15% s-au declarat interesati sa achizitioneze companii locale.