Astfel, 22% dintre
romani isi achizitioneaza politele de asigurare auto pe internet, in
timp ce doar 19% dintre italieni, 15% dintre greci si 7% dintre
austrieci isi comanda asigurari auto online.
Astfel, Romania se apropie foarte mult
de media europeana de 26% in ce priveste achizitionarea politelor
auto online.
Inainte de a incheia o asigurare auto,
72% dintre romani se documenteaza pe internet, fata de numai 54%
dintre greci. Aparitia comparatoarelor de preturi, care ofera
tarifele asiguratorilor in timp real, a transformat mediul online
intr-un bun instrument de verificare si de comanda rapida a politelor
auto.
“Cifrele publicate
de Google ne dovedesc ca romanii au din ce in ce mai multa incredere
sa compare preturile asigurarilor si sa le comande online. De
asemenea, ne arata ca sunt mai atenti cu timpul pe care il au. De
exemplu, o comanda de RCA pe rca-ieftin.ro dureaza doar 3 minute, iar
apoi polita vine unde a solicitat clientul, cu livrare gratuita, fara
ca el sa mai depuna vreun efort”, a declarat Valentin Radu,
director de marketing al Pintilie Broker de Asigurare.
De asemenea, 61% dintre romanii care
cumpara asigurari cauta ofertele de pret folosind motoarele de
cautare, in timp ce doar 5% se documenteaza folosind telefonul mobil.
In ce priveste impartirea pe sexe,
balanta inclina usor in favoarea barbatilor. Astfel, 26% dintre cei
care cumpara asigurari auto online sunt barbati, iar 17% sunt femei.
Cu toate acestea, femeile se documenteaza pe internet inainte de
achizitie intr-o proportie mai mare decat barbatii – 74%, fata de
71%.
La capitolul asigurari auto online,
Marea Britanie si Ungaria ocupa locuri fruntase, cu 58%, respectiv
62% dintre polite facute pe internet. De asemenea, in Ungaria, 89%
dintre persoanele care isi incheie asigurari se documenteaza online
in legatura cu preturile, in timp ce 81% dintre britanici fac acelasi
lucru.
„Studiul
Consumer Barometer arata limpede cum internetul a devenit parte
intrinseca din viata consumatorilor romani, iar pentru companii este
un semnal clar ca internetul este portavocea lor catre clienti noi si
existenti. Fie ca este doar un punct de analiza a ofertei sau chiar o
destinatie finala de cumparare, prezenta online aduce beneficii
imediate, palpabile, din care castiga intreg ecosistemul:
utilizatorii, firmele si economia tarii”, spune Doina Costache,
head of multiple industries – Google Romania.
Citeste si:
Topul
companiilor de asigurari cu cei mai multi clienti nemultumiti