- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Romanii prind gustul cumpararii direct de pe Internet de asigurari turistice, RCA si Casco

28 Jul, 00:02 • adrian.mihaltianu
Vanzarea de asigurari prin Internet este inca la inceput in Romania, insa are perspective foarte mari de crestere in viitor, spun jucatorii din piata. Unul din argumente: companiile care au adoptat acest tip de vanzari au inregistrat dublari ale afacerilor online de la un trimestru la altul.
Romanii prind gustul cumpararii direct de pe Internet de asigurari turistice, RCA si Casco

Primele companii care au inceput sa vanda polite online sunt Roumanie Assurance International (RAI) – din iunie 2008, prin portalul asigurarimedicale.com, Allianz-Tiriac Asigurari – din noiembrie 2008, prin portalul allianzdirect.ro, si City Insurance, ai carei reprezentanti nu au oferit informatii pe aceasta tema.

Si alte companii ofera pe site-urile proprii informatii despre ofertele de asigurare, insa fara sa faca vanzari directe pe Internet.

Asigurarile online au in comun in primul rand faptul ca pot fi achizitionate fara a mai merge la sucursala. Politele pot fi emise in sistem electronic si printate direct de catre client sau pot fi transmise asiguratului prin curier. Ele pot fi platite atat direct de pe Internet, prin card, cat si prin metodele clasice (cash, virament bancar, etc).

Vanzarile online, pe trend ascendent

La RAI, companie din grupul Generali, in primele 6 luni ale anului 2009 s-au emis, in sistemul online, un numar de 45.000 polite medicale de calatorie in strainatate, care au insumat un volum de prime subscrise de 1,38 milioane lei, potrivit Iulianei Hampu, directorul general al RAI, companie detinuta de grupul Generali.

Cea mai mare parte a acestei sume a fost atrasa in trimestrul doi (986.000 lei), de peste 2,5 ori mai mult fata de primul trimestru, cand vanzarile de acest gen au fost de 394.000 lei.

„Estimam un trend ascendent al vanzarilor online comparativ cu asigurarile clasice”, a spus Iuliana Hampu.

Allianz Direct a inregistrat o dublare a vanzarilor in trimestrul doi fata de primul.

„La aceasta crestere au contribuit in egala masura numarul mare de polite de calatorie in strainatate vandute o data cu inceputul perioadei de concedii, vacante, si interesul pentru pachetele RCA si Casco cu valabilitate si in afara Romaniei”, a precizat Mihai Voica, directorul Allianz Direct, divizia de vanzari online a asiguratorului Allianz-Tiriac.

El nu a precizat valoarea vanzarilor in primul semestru, dar a spus ca este de ordinul sutelor de mii de lei. Pana la sfarsitul anului, compania si-a propus dublarea vanzarilor actuale, simultan cu cresterea pietei.

„Evolutia vanzarilor online in primele 6 luni ale anului a inregistrat o crestere constanta de la o luna la alta, ajungand in luna iunie sa inregistram un nivel mai mare de peste 3 ori comparativ cu luna ianuarie a aceluiasi an din punct de vedere al primelor subscirse si de 5 ori mai mare din punct de vedere al numarului de polite”, a mentionat seful Allianz Direct..

Asigurarile de calatorie, cele mai vandute in sistemul online

Practic, in Romania, se vand doar trei tipuri de asigurari direct pe Internet: de calatorie in strainatate, RCA si Casco.

„Ponderea cea mai mare de vanzare o au asigurarile medicale pentru calatorii in strainatate, urmeaza politele RCA si foarte aproape vin politele Casco”, a declarat oficialul Allianz Direct.

De asemena, cele mai vandute asigurari ale RAI sunt cele de calatorie in stainatate, atat cele clasice, cat si cele complexe.

Iuliana Hampu a mentionat ca vanzarile online ale RAI reprezentau, in primele 6 luni, circa 30% din totalul afacerilor companiei. Pana la sfarsitul anului, aceasta se asteapta ca ponderea sa ajunga la 55%.

Mihai Voica a precizat ca in restul Europei ordinea este un pic diferita, pe primul loc situandu-se RCA-ul, chiar daca nivelul primei medii este mai ridicat decat in Romania.

Cum se platesc asigurarile

In cazul RAI, platile se fac prin card, online, sau prin transfer bancar, iar politele impreuna cu conditiile de asigurare se primesc in format electronic pe adresa de email indicata de client, sau se tiparesc pe foaie agentiile de turism partenere.

Clientii Allianz Direct pot plati politele cu cardul online direct pe site-ul companiei sau cu cardul (offline) la casieriile sucursalelor Allianz-Tiriac sau la bancomatele si automatele speciale pentru plata facturilor cu cod de bare ale bancilor BRD si UniCredit Tiriac, potrivit lui Mihai Voica.

Acesta a precizat ca politele Allianz se pot achita si prin numerar la casieriile sucursalelor Allianz-Tiriac si la bancile partenere – BRD, UniCredit Tiriac Bank, CEC Bank, dar si prin virament bancar.

„Politele de calatorie sunt emise doar in format electronic, putand fi listate direct din contul creat pe AllianzDirect.ro pe baza de user si parola, in timp ce asigurarile auto, RCA si Casco, se trimit in original prin curier la adresa indicata de client, oriunde in tara, gratuit”, a mentionat reprezentantul Allianz.

Totusi romanii raman reticenti in a plati cu cardul, procentul de plata cu card online pe site-ul Allianz Direct fiind de 30%, potrivit lui Voica.

Difera preturile pe Internet fata de vanzarile traditionale?

„Media preturilor este ceva mai mica in mediul online pentru a fi incurajati cumparatorii sa foloseasca Internetul pentru achizitionarea asigurarilor, atat in Romania cat si in alte tari”, a spus Mihai Voica.

El a mentionat ca produsele Casco si travel (de calatorie) sunt special concepute pentru vanzarea online avand preturi diferite de produsele vandute prin canalele traditionale, preturile fiind diferentiate si in functie de profilul clientului, tipul vehiculului si altele.

Singurele asigurari ce-si pastreaza acelasi pret sunt cele RCA, acestea supunandu-se prevederilor normelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), potrivit oficialului Allianz.

Acesta a mai spus ca exista si reduceri speciale la vanzarile online, de exemplu in cazul pachetului Casco plus RCA, clientii beneficiaza de o reducere de pana la 10%, aplicata politei Casco, iar la politele de calatorie pentru grup se aplica o reducere de 10%.

Profilul clientilor

„Clientul asigurarilor online este o persoana ocupata, constienta de necesitatea unei asigurari, are o varsta cuprinsa intre 30 si 60 de ani, are Internet si un card bancar si prefera cea mai simpla si comoda modalitate de achizitionare a unei asigurari”, a precizat Mihai Voica.

El a mai spus ca, dupa cumpararea primei polite in sistemul online, clientii vad usurinta cu procedurii si revin ori de cate ori au nevoie de asigurare.

Oficialul RAI a precizat ca persoanele care cumpara polite online sunt atat turisti, cat si oameni de afaceri care efectueaza calatorii in afara Romaniei.

Asigurarile RAI se vand in sistem electronic atat pe portalul companiei – asigurarimedicale.com, cat si prin cei circa 370 de parteneri (agentii de turism – n.r.) ai companiei care au ales sa emita politele online.

Iuliana Hampu estimeaza ca pana la sfarsitul acestui an circa 60% dintre partenerii RAI vor opta pentru sistemul online de emitere a politelor in format electronic, in prezent numarul acestora fiind de aproape 2.000.

Chiar daca alte societati de asigurare nu au inceput inca vanzarea de polite pe Internet, majoritatea si-au dezvoltat pe site mini-calculatoare cu ajutorul carora potentialii clienti pot afla cat costa o polita de asigurare RCA, Casco, de calatorie sau de locuinta. Printre acestea se numara si Omniasig, Generali, Asiban, BT Asigurari, EuroIns.

De asemenea sunt si brokeri care vor sa atraga clientii prin Internet, oferindu-le posibilitatea de a-si calcula valoarea politelor si de a le comanda, urmand ca plata si primirea politelor sa se realizeze prin metodele clasice.

Urmărește Daily Business pe Google News