“2012 a fost anul in care comertul
electronic si-a marit ritmul de crestere. Daca in 2009 volumul
platilor online a crescut cu 75% fata de anul anterior, in 2011
cresterea a fost de 24%, aceeasi tendinta manifestandu-se si la
nivelul numarului de tranzactii. In 2012 insa, fata de 2011, comertul
electronic a cunoscut o evolutie mai buna, de 38% raportat la
valoarea totala si 51% raportat la numarul tranzactiilor”, explica
Andreia Stavarache, sales & marketing manager PayU Romania.
In ceea ce priveste valoarea medie a
tranzactiilor, aceasta a cunoscut o scadere de 8% de la 58 euro la
[b]53 de euro[/b], conform Romcard.
“Dinamica
tranzactiilor in 2012 a fost interesanta.
Scaderea valorii cosului mediu se datoreaza in primul rand cresterii
cu 60% a numarului de tranzactii in lei, care au, in mod normal, o
valoare mai mica”, a precizat Marin
Mitroi, director general RomCard.
„Totodata a
crescut gradul de adoptie a metodelor online de plata in randul
consumatorilor. Vedem aceasta tendinta mentinandu-se si in cursul
acestui an, la finalul caruia estimam sa ajungem la un volum de
[b]286 milioane de euro[/b], corespunzator unui numar de peste 5
milioane de tranzactii”, a adaugat acesta
.
Numarul de clienti
noi care au implementat solutia integrata PayU a crescut cu 92% fata
de 2011, domeniile de activitate variind de la operatori telecom la
asiguratori, fonduri de investitii, ONG-uri, accesorii auto, fashion,
suplimente nutritive etc.
Pentru a putea sustine cresterile
inregistrate in 2012, PayU a investit in dezvoltarea echipei care a
crescut cu 35%, principalele pozitii infiintate vizand departamentele
de dezvoltare software, comercial si suport pentru comercianti, iar
pentru 2013 compania vizeaza consolidarea echipei si optimizarea
proceselor interne.
Pe de alta parte,
cresterea inregistrata pe toate segmentele de activitate demonstreaza
o industrie tot mai puternica si mai stabila. Segmentele care au
cunoscut cea mai buna evolutie raportat la numarul de tranzactii,
conform datelor PayU, au fost fashion (+ 486%), donatii (+111%),
servicii (+54%) si flori (+51%).
Conform valorii
medii a comenzilor, romanii sunt dispusi sa aloce bugete mai mari
cand vine vorba de pachete turistice si bilete de avion (809 lei),
software (744 lei), IT&C (541 lei), jucarii (340 lei), donatii
(334 lei) si fashion (240 lei), acestea fiind domeniile cu cel mai
mare cos mediu de cumparaturi.
“Pentru
prima data, vorbim de o repartizare aproape uniforma a tranzactiilor
pe parcursului anului. Daca pana acum, ianuarie era luna cea mai
slaba, iar mai si octombrie cele mai bune, in 2012 diferentele de la
o luna la alta au fost mici si, practic, nu mai vorbim despre cea mai
buna luna a anului. Acest proces de uniformizare demonstreaza ca
activam intr-o industrie stabila si puternica care va continua sa
creasca frumos”, puncteaza Andreia
Stavarache.
Potrivit
reprezentantilor PayU, [b]in 2013 piata va fi influentata de trei
factori principali[/b]: intrarea unor noi jucatori
importanti in industrie, consolidarea afacerilor comerciantilor
activi atat ca urmare a imbunatatirii calitatii serviciilor cat si a
campaniilor de marketing implementate, precum si diversificarea
metodelor de plata.