Proiectul a fost demarat in iunie 2006 si se va incheia in septembrie, anul viitor.
„Terminalul marin va avea o capacitate maxima de transfer de 14 milioane tone de titei pe an. Acesta va permite navelor sa incarce sau sa descarce titei folosind un sistem plutitor de acostare conectat la o conducta submarina si de uscat, ce face legatura cu parcul de depozite de titei al rafinariei Petromidia”, au precizat reprezentantii Rompetrol.
Totodata, terminalul va contribui la scurtarea cu aproximativ 33 de kilometri a drumului de acces al titeiului pe conducta dintre petrolier si rafinarie, realizand in acelasi timp importante reduceri de cost, de cel putin 3 dolari/tona, au mentionat oficialii companiei petroliere.
„Terminalul marin va deveni un centru de greutate pentru importul si exportul de titei din regiune si va opera nave de pana la nivelul de 165.000 tdw capacitate (n.r.- tona deadweight, unitate de masura pentru capacitatea de incarcare)”, a declarat Ermanno Zukar, manager de proiect la Vector Energy, compania de trading a grupului Rompetrol.
Oficialul Rompetrol a adaugat ca acest proiect va permite grupului sa devina o componenta semnificativa a unui lant alternativ de aprovizionare cu titei, care se va intinde de la Marea Caspica pana la instalatiile de la Petromidia si va asigura un flux de titei mai departe, spre Uniunea Europeana, cand intreaga retea va fi operativa.
Grupul Rompetrol NV este una dintre primele 25 de companii multinationale petroliere din Uniunea Europeana, dupa venituri. Acesta are sediul in Olanda si majoritatea operatiunilor si activelor in Franta, Romania, Spania si Europa de Sud-Est. Principalele activitati ale grupului sunt in domeniile rafinare si marketing/vanzare de produse petroliere, cu interese adiacente in explorare, productie si alte servicii pentru industria petroliera. Grupul are peste 8.000 de angajati in 13 tari si estimeaza o cifra de afaceri de 7,5 miliarde dolari in 2007.