Lucrarea analizeaza evolutia pietei francizelor din Romania in 2006, grupand francizele in cinci miniclasamente.
La categoria cele mai extinse francize autohtone, fruntasa este Rodipet cu 200 de unitati deschise. Ea este totodata si cea mai ieftina franciza, investitia necesara pentru deschiderea unei unitati fiind de zero euro. La polul opus, cea mai scumpa franciza, se pozitioneaza Debenhams, fiind necesara o investitie de doua milioane de euro pentru deschiderea unei noi unitati francizate.
Franciza cu cea mai rapida expansiune este Auguri, indicele dinamic de expansiune fiind 10. Realizarea topului pentru aceasta categorie a tinut cont de numarul de unitati deschise si numarul de luni calendaristice de operare a retelei in Romania.
Suplimentul Capital contine prezentarea in ordine alfabetica a 126 de modele de francize, grupate in cinci domenii de activitate: imbracaminte si accesorii (23 de francize); alimentatie (23); comert specializat (17); constructii si decoratiuni interioare (7); servicii (56).
De asemenea, suplimentul contine si un top internaþional, care cuprinde 24 dintre cele mai importante francize din lume. Clasamentul a fost realizat luandu-se in calcul cinci parametri: numarul de tari in care brand-urile sunt prezente, numarul de unitati existente (proprii si francizate), nivelul investitional, experienta francizorului si notorietatea brandului.