In luna martie, Aeroflot a anuntat ca intentioneaza sa achizitioneze 22 de aeronave de la grupul Airbus in ciuda faptului ca primele avioane model A350 ar putea fi livrate mai tarziu de 2010, in timp ce aeronavele Boeing ar putea livra fi livrate inainte de acest termen.
Cotidianul economic rus Kommersant a citat surse industriale, conform carora acest acord ar putea fi revitalizat cu ocazia forumului economic din Sankt Petersburg, ce va avea loc sambata, cand Aeroflot si Boeing ar putea semna un contract privind livrarea acestor aeronave.
Cotidianul Kommersant a citat experti ai industriei, care au declarat ca schimbarea pozitiei Rusiei spre Boeing este motivata politic, urmand esecul Moscovei de a castiga un rol mai important in cadrul grupului de aparare EADS.
Potrivit analistilor, si contractul cu Boeing a fost inghetat, in 2006, tot din ratiuni politice, cauza fiind racirea relatiilor politice dintre Moscova si Washington.
Banca ruseasca controlata de stat VTB detine o participatie de 5% din EADS, grup ce controleaza producatorul de aeronave Airbus. Principalii actionari ai EADS sunt Germania si Franta.
Boeing va semna, cu ocazia forumului economic din Sankt Petesburg, si un protocol privind extinderea cooperarii cu grupul rusesc Sukhoi.
Firma americana desfasoara consultari privind designul, strategiile de marketing si productia unui model de aeronava regionala superjet, urmand a-si extinde implicarea prin crearea unor centre de servicii si training.