A fost publicată, de către Ministerul Antreprenoriatului și a Turismului, lista aplicanților înscrişi în cadrul Pilonului II Start-Up Nation Diaspora. Pe lista au fost trecute punctajele obținute la finanțare în ordine descrescătoare. În acest context, Constantin-Daniel Cadariu, ministrul de resort a ținut să sublinieze faptul că este foarte important că românii din diaspora își doresc să investească în țara lor și i-a felicitat pe toți cei care au aplicat.
„Felicitări tuturor românilor din diaspora, care au ales să aplice în cadrul Pilonului II Start-Up Nation şi să înceapă o afacere aici, acasă! Mă bucură să văd interesul acordat acestei subcomponente a programului, care, de altfel, este o premieră! Dacă la data la care am hotărât prelungirea termenului de depunere a proiectelor erau doar 600 de firme înscrise, în cele 30 de zile alocate suplimentar au mai fost înregistrate alte peste 1.000 de cereri de finanţare!
În tot acest timp, românii din diaspora au putut obţine documentele necesare, care să le ateste domiciliul sau rezidenţa în străinătate în ultimele 12 luni până la momentul înscrierii – o dificultate care ne-a fost semnalată şi ulterior soluţionată. Împreună putem dezvolta un mediu antreprenorial competitiv şi prosper!”, a declarat ministrul de resort, Constantin-Daniel Cadariu.
Potrivit comunicatului de presă transmis de Minister și citat de Agerpres, cei care au obținut punctaje egale pentru finanțare prin programul Start-Up Nation Diaspora, au fost departajați, conform legislației în vigoare, ținând cont de: punctajul obţinut la criteriul aferent domeniului de activitate, de punctajul obţinut la criteriul aferent investiţiei, de punctajul obţinut la criteriul aferent componentei de dezvoltare durabilă, punctajul obţinut la criteriul cursurilor de pregătire antreprenorială, punctajul obţinut la criteriul aferent cursurilor de competenţe digitale, punctajul obţinut la criteriul aferent debutului în afaceri, punctajul obţinut la criteriul aferent componentei de inovare a proiectului, valoarea exactă a procentului aferent investiţiei în echipamente; data şi ora înscrierii în program.
Următoarea etapă de evaluare pentru obținerea de finanțare prin Start-Up Nation Diaspora constă în analizarea informaţiilor transmise de aplicanţi prin intermediul formularelor de înscriere. Astfel, în vederea admiterii cererilor de finanţare, echipa tehnică a ministerului şi personalul din cadrul Agenţiilor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovarea Exportului vor verifica completarea tuturor câmpurilor de către solicitanţi, eligibilitatea codului CAEN Rev 2, inclusiv legăturile activelor achiziţionate cu fluxul activităţilor/subactivităţilor care sunt necesare desfăşurării activităţilor codului CAEN pentru care se solicită finanţare, precum şi încadrarea în categoria IMM şi declaraţiile asumate.
„În funcţie de rezultatele evaluării, aplicanţii vor primi fie decizie privind acceptarea de principiu la finanţare, fie decizie privind respingerea la finanţare. Există şi posibilitatea solicitării de clarificări suplimentare. În acest sens, aplicanţii au obligaţia de a urmări permanent contul de pe platforma granturi.imm.gov.ro şi informaţiile postate pe site-ul ministerului pentru a se asigura de respectarea termenelor procedurale. Totodată, subliniem că vor fi eligibile doar cheltuielile efectuate din contul de grant, special deschis de către beneficiar pentru implementarea proiectului, ulterior alocării grantului şi depunerii cofinanţării, şi care respectă lista de cheltuieli impusă de legislaţie”, se mai spune în comunicat.
Românii care vin din străinătate să facă afaceri în România prin intermediul programului Pilonul II Start-up Nation Diaspora pot obține finanțare de până la 200.000 lei (circa 40.000 EUR) pentru investiții în echipamente, utilaje, sisteme regenerabile de energie și așa mai departe.
Citește și: DNA îl trimite din nou în judecată pe fostul deputat Gabriel Bivolaru. Care sunt acuzațiile de această dată