Vanzarile interne ale SABMiller catre retaileri (STR) pe trimestrul al treilea fiscal (perioada octombrie-decembrie 2007) au crescut cu 1,5% fata de anul precedent, dupa ajustarea in functie de numarul de zile de comercializare din aceasta perioada, se precizeaza intr-un comunicat de presa al companiei, dat joi publicitatii. Cresterea neajustata este de 3,1%.
Potrivit datelor companiei, la nivel european, cresterea inregistrata in al treilea trimestru a fost mai mica decat cea aferenta iernii 2006-2007, din cauza conditiilor meteo.
„Europa a inregistrat o crestere de 4% a volumelor de bere lager in trimestrul al treilea, comparativ cu perioada similara a anului precedent, cand vremea pe timpul iernii a fost favorabila, iar cresterea aferenta primelor noua luni a fost de 9%”, se precizeaza in comunicat.
Pe langa majorarea de 18% din piata romaneasca, o crestere a volumelor de vanzari de 6% a fost realizata in Polonia, in timp ce in Rusia a vanzarile au urcat cu 7%. Volumele din Cehia au scazut cu 3%. Cresterea toatala a volumelor de bere lager la nivelul grupului SABMiller a fost de 7% pentru trimestrul al treilea.
„Din punctul de vedere al cresterii organice, volumele de bere lager pentru trimestrul al treilea s-au majorat cu 4% si respectiv cu 9% de la inceputul anului financiar. Veniturile continua sa fie influentate pozitiv de majorarile de preturi care au compensat impactul costurilor mai ridicate ale materiilor prime”, mentioneaza comunicatul de presa.
SABMiller plc este unul dintre cei mai mari producatori de bere din lume, cu operatiuni de productie si distributie in peste 60 de tari, de pe cinci continente.
Portofoliul de marci al grupului include beri internationale din segmentul premium, cum ar fi Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell, precum si o importanta gama de marci locale in pozitia de lideri de piata. SABMiller este proprietarul Ursus Breweries.