Salt Bank este cea mai nouă bancă lansată în România, 100% românească și 100% digitală. Inițiatorii proiectului susțin că este o bancă vizionară, o bancă altfel, care schimbă regulile jocului în lumea financiară. Aceasta vrea să reprezinte un salt în tehnologie, un salt în banking, combinând stabilitatea financiară a unei bănci cu agilitatea unui fintech, potrivit Business Magazin.
Banca pune la dispoziția clienţilor săi posibilitatea unică de a deveni fondatori şi, în timp, acţionari ai băncii, în eventualitatea listării la Bursă. Acest proiect se adresează românilor din întraga ţară, dar şi celor din diaspora. Va intra în competiţie atât cu băncile tradiţionale, cât şi cu fintech-urile.
Salt Bank, entitatea nou creată ca urmare a achiziţionării Idea Bank de către Banca Transilvania, a fost lansată oficial în luna aprilie a anului 2024.
„Acum un an şi ceva s-a scris prima linie de cod şi s-au făcut primele setări în cloud pentru acest proiect. Am avut o abordare diferită. Suntem la intersecţia, la mijlocul dintre ce înseamnă un fintech şi o bancă tradiţională. Am vrut să aducem ce este mai bun din cele două lumi.
Din lumea fintech venim cu o abordare fresh, de la băncile tradiţionale aducem siguranţă, încredere. Da, reprezentăm un salt în tehnologie, un salt în banking. Dar, vrem să rămânem modeşti, cu picioarele pe pământ. Aducem primul neobank făcut 100% în România”, spunea Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank, la evenimentul de lansare a băncii.
Încă de la început, Salt Bank a promis clienților să aibă preţuri corecte, nu ascunse, cursuri valutare bune, flexibilitate, rapiditate şi simplitate. Mai mult, Salt Bank susţine că vrea să facă banking aşa cum vor oamenii, logo-ul noii bănci fiind „Banking, dar cum vrei tu”.
„Putem să promitem că o să avem preţuri fair, nu ştiu dacă vom fi cei mai buni în absolut toate, dar o să avem preţuri fair, şi nu ascunse, şi la FX veţi avea cursuri bune. Intenţia este să creştem şi o să creştem frumos, pe termen lung. Nu vrem să inventăm, toate-s vechi şi nouă toate.
Foarte multe lucruri se reinventează sau se adaptează nevoilor. Cred că modul de prezentare contează, modul în care lucrezi foarte, foarte atent accesarea serviciilor din aplicaţie, şi să fii fair cu preţurile.
Râdeam în timpul proiectului, spuneam că ne plac produsele cum îi plăceau lui Steve Jobs, cusute şi pe faţă şi pe dos, pentru că clienţii observă, da, trebuie să fie o aplicaţie bine lucrată, pentru că clientul simte chiar dacă nu este ceva vizbil”.
Salt Bank, deţinută integral de Grupul Banca Transilvania, se diferențiază prin faptul că oferă clienţilor săi posibilitatea unică de a deveni fondatori şi, în timp, acţionari ai băncii, în eventualitatea listării la Bursă.
„Suntem un proiect nou, puţină lume ştie ce vrem să facem. Am lansat oficial banca şi aplicaţia, dar este un proiect de cursă lungă”.
Oamenii şi-au arătat interesul pentru a deveni clienţi ai Salt Bank încă de la lansarea programului de preînrolare. Sub sloganul „Utilizator ai mai fost, fondator sigur nu“, programul a confirmat apetitul ridicat al românilor pentru o bancă 100% digitală, ținând cont că în mai puţin de trei săptămâni, peste 80.000 de persoane s-au înscris pe lista de aşteptare pentru a deveni fondatori Salt, potrivit informaţiilor băncii.
Clienţii înscrişi înainte de lansare beneficiază de o serie de beneficii tangibile, de opţiuni exclusiviste, precum cinci puncte de fondator şi câte un punct suplimentar pentru fiecare persoană pe care o convingi să îşi facă cont accesând codul tău de recomandare.
Cu trecerea timpului, aceste puncte vor putea fi transformate în bani, iar dacă banca se va lista la bursă, punctele vor putea fi transformate în acţiuni Salt Bank. În plus, fondatorii primesc o asigurare de călătorie Allianz, card Mastercard Platinum şi prioritate pe viaţă în Care Center, după cum promite banca. O altă direcţie de diferenţiere este orientarea noii bănci şi către românii din diaspora, nu doar către românii din ţară.
„Suntem oficial live, deschişi către piaţa largă. Aplicaţia este live, însă nu doar în România, ci şi în Austria, Germania, Franţa, Belgia, Olanda, Italia, Spania şi Marea Britanie. Ne-am uitat şi la diaspora. Suntem acolo pentru românii care au buletine sau paşapoarte româneşti. Aceştia se pot înrola şi pot folosi aplicaţia aşa cum o foloseşte orice român din ţară. Am vrut să avem o abordare diferită”, a spus Gabriela Nistor, şefa Salt Bank.
Gabriela Nistor a fost în 2022 CEO la Idea Bank, redenumită Salt Bank, după aproape trei decenii la Banca Transilvania, din care 10 ani pe poziţia de director general adjunct retail.
Esențială în strategia Salt Bank este şi partea de suport pentru clienţi, atunci când utilizatorii simt nevoia să sune şi să vorbească cu o persoană, nu cu un robot.
„În call center vom avea persoane, nu roboţi! Este important ca oamenii să răspundă clienţilor. Intenţionăm să păstrăm acest lucru cel puţin în primii 2-3 ani. Sigur că trebuie să rămânem flexibili, să ne ajustăm la tot ce vine, dar intenţia este ca oamenii să le raspundă clienţilor, să vorbească cu ei.
Am acordat foarte mare atenţie suportului din call center, denumit Care Center. Ne uitam la aplicaţiile faine de la multe fintechuri la care dacă chiar ai nevoie să vorbeşti cu cineva, cu un om, nu ai cu cine să vorbeşti. Partea aceasta la noi este foarte atent pusă în implementare şi clienţi o să o simtă. Foarte important la o aplicaţie este să reuşeşti să o păstrezi simplă”, adaugă şefa Salt Bank.
„Este o mare artă. Pare simplu aşa de spus, dar este cea mai mare artă. Porneşti ceva la început, dar pe măsură ce vii cu alte şi cu alte produse începe să se aglomereze. Am văzut aplicaţii foarte bune la început care au devenit un «pom de Crăciun» la sfârşit.
Ce încercăm să facem noi acum este să dezvoltăm acele capabilităţi ale unei bănci digitale adevărate. Trebuie să ne dăm seama ce vor oamenii. Avem foarte multe dezvoltări de făcut în acest an şi muncim din greu să le facem. Am terminat un episod. Suntem aici pe termen lung. Vrem să facem banking aşa cum vor oamenii, aşa cum vreţi voi”, mai spune aceasta.
Prima țintă a Salt Bank sunt persoanele fizice, urmând mai apoi să se extindă la persoanele fizice autorizate, iar ulterior posibil şi la microcompanii. Banca anticipează că va ajunge la un număr de 250.000 de clienţi în primul an, iar în trei ani vrea să ajungă la 1 milion de clienţi.