„Plecarea din santierul naval a
colosului de otel din fata dumneavoastra incheie seria de 21 de nave
lansate in productie in 2005. Suntem mandri ca este singura nava
gandita si realizata de specialisti si proiectanti romani construita
intr-un santier romanesc in ultimii 23 de ani. Toti impreuna, sefii
mecanici, comandantii, proiectantii si navalistii nostri ne-am asumat
un mare risc in urma cu opt ani cand am propus pietei aceasta nava.
Veniturile realizate de societate din exportul celor 21 de nave tanc
insumeaza 825 de milioane de dolari. In aceeasi perioada, santierul
naval a primit in danele si in docurile sale 797 de nave maritime
pentru activitati de inspectii, reparatii, modernizari sau conversii,
asigurand venituri complementare, in suma de 252 de milioane de
dolari”, le-a spus Bosanceanu invitatilor la eveniment.
Acesta
a anuntat ca pe mesele de lucru ale proiectantilor santierului este
proiectul unui alt tanc petrolier, de 50.000 tdw, in conditiile in
care capacitatea celor 21 de nave construite este de 40.000 tdw.
„Incheiem astazi o etapa de succes in istoria societatii,
dar avem in fata noastra noile proiectari. Finalizarea proiectului
pentru tancul petrolier de 50.000 tdw aflat pe plansetele de lucru
ale proiectantilor nostri, un proiect ce va integra realizari
tehnologice de ultima ora, noua legislatie privind protectia
mediului. In acelasi, timp, conducerea SNC promoveaza societatea
catre noi piete prin constructia de nave specializate, mentinand
acceptul pe activitatea de reparatii nave, pe cresterea numarului de
proiecte pe conversie si modernizare, ca pilon important in
activitatea santierului”, a afirmat reprezentantul SNC, citat de
Agerpres.